Annons

Täby Galopp 12 sept

Produkter
(logga in för att koppla)

Roben

Aktiv medlem
Hej Alla!

Under MFS:s namn inbjuder jag härmed till en fotoutflykt till Täbys galopptävlingar 12 september.

Täbys största lopp "Stockholm Cup" rids aktuell dag.
Det kommer även att ridas både hinderlopp och slätlöpningar.
Vill minnas att även ett lopp för arabhästar är planerat, men det kan jag ha fått om bakhoven.


Bakom läktaren leds hästarna i en ring innan loppet, då kommer man ganska nära.
Runt vinnarcirkeln ska det väl vara lite vidvinkligare och för hästar på banan TELE.

Motiven runt hästarna då? Publikbilder, totohall, café, hästägare, fotografer mm

Vi samlar ihop oss vid stora ingången 11.30 och jag bjuder alla på inträde (så långt fribiljetterna räcker... ;-)

Observera att det inte är någon kurs eller utbildning utan ett tillfälle att gemensamt fota ett motivområde som är lite mer "udda" i Sverige.

Du bokar dig på den här sidan:
http://www.fotosidan.se/events/index.htm


Välkomna!

Roben
 

Bilagor

hubas

Aktiv medlem
Låter jätteroligt. En fråga bara. Tror du att min 100 mm räcker. Kör med en kamera med 1.6x så det blir ju en 160mm på vanlig 35 kamera.
 

Roben

Aktiv medlem
Med analog småbild funkar 135 mm perfekt från staketet på travtävlingar.

Här har du ingen kusk som sitter bakom och förlänger ekipaget och du står säkert en aning längre ifrån men...

det finns risk att det blir perfekt! ;D

Du kan ju alltid testa.

h
Rob
 

potion

Aktiv medlem
*SNYYYYYYFT!*
Jag joooobbbaaaaarrrr.... ='(
Tror du det blir fler tillfällen...? *håller tummarna*

// Linda - som blir lika oglad varje gång fotoevent krockar med jobb.. ='(
 

Roben

Aktiv medlem
En tur till Solvalla kanske dyker upp lite senare under hösten.
Jag är osäker på om det räcker med kvällsbelysningen (proffsen på banan fixar det) så det blir nog en söndag.

... om det blir.

r
 

potion

Aktiv medlem
Isåfall hoppas jag att det blir på en söndag, jämn vecka.. *låter lite bedrövad men hoppfull*

Hoppas ni får kul!

// Linda - skiiiiiiiiiiiiiiiiiita-avis!! =(
 

lillaborkrigel

Aktiv medlem
Roben skrev:
En tur till Solvalla kanske dyker upp lite senare under hösten.
Jag är osäker på om det räcker med kvällsbelysningen (proffsen på banan fixar det) så det blir nog en söndag.

... om det blir.

r
En kväll på Solvalla är att rekommendera, men gå ditt en V65-dag då de kör på dagen och inte kvällen.

//Micke
 

Ladyspawn

Aktiv medlem
Ah 12 september krockar med SM-Finalen i Rallycross. Hur tänkte du som valde en sån dag utan att kolla upp det först!?! :)

Ahja jag får väl vara med på Solvalla kanske då eftersom jag dels redan lovat att vara funktionär på rallycrossen och dels alltid är det av tradition.
 

Roben

Aktiv medlem
Bästa Ladyspawn

Jag styr och ställer mycket.
Men, jag har i nuläget inte mandat att ändra tävlingsdagar på trav- och galoppbanorna.

Får försöka ordna det till kommande evenemang.

;)

r
 

chajo

Aktiv medlem
Vet inte om det är stående inslag på Stockholm Cup men när jag var på denna tävling för ett par år sen så var det dessutom hattparad. Åtminstone den gången fanns det en del kreationer värda att förevigas:)
 

chajo

Aktiv medlem
lillaborkrigel skrev:
En kväll på Solvalla är att rekommendera, men gå ditt en V65-dag då de kör på dagen och inte kvällen.

//Micke

V75 körs på lördagar (lite då och då på Solvalla) dagtid. V65 körs på onsdagskvällarna (Solvalla har denna tävling som stående inslag varje vecka).

(Förr hette V75 V65 men det är rätt länge sen)
 
ANNONS