Annons

Varsågoda alla PS-virtuoser

Produkter
(logga in för att koppla)

sagan

Avslutat medlemskap
Det är inte lätt att göra något riktigt bra med den bilden, hårda skuggor, dålig skärpa och ansiktena är en väldigt liten del av bilden (väldigt lite information att jobba med).
 

Alle02

Aktiv medlem
Tråkigt men sant, Kim

Ja, den är jättesvår! Jag har försökt lite själv men gett upp. Tyvärr en av ytterst få på mig och min syster utan massa andra omkring så jag är jätteglad för alla som ens försöker.
Med lite information, menar du då att själva objekten är för små i förhållande till resten av bilden eller? *ställer dumma frågor men vill veta*
 

matti_t

Aktiv medlem
Okej, jag ger mig också!

Var är Christel Eldrim?? Hon är väl den enda jag kan tänka mig som skulle kunna klara detta Photoshoppens Mount Everest.
 

sagan

Avslutat medlemskap
Re: Tråkigt men sant, Kim

Alle02 skrev:
Med lite information, menar du då att själva objekten är för små i förhållande till resten av bilden eller? *ställer dumma frågor men vill veta*
Med lite information menar jag helt enkelt att det finns väldigt få detaljer...både p.g.a. den ringa storleken och den dåliga skärpan.
 

Alle02

Aktiv medlem
Re: Re: Varsågoda alla PS-virtuoser

ulltand skrev:
Eh, varför ändra något som redan är perfekt?
Okej Ulltand - hur mycket vill du låna ;-D
Skämt åsido, komplimanger är alltid trevliga. Men du får gärna göra ett försök iaf...
 

Alle02

Aktiv medlem
Men vad tråkigt!

Då är det inte ens fair att be er försöka egentligen!
Hur kan det komma sig att det är för lite bilddata? Den är inte scannad utan kopierad från en CD
 

sagan

Avslutat medlemskap
Jag vet inte varför skärpan är så dålig..kanske misssat i fokuseringen eller så är det en riktig dålig kamera.

Det hade givetvis varit en stor fördel om det varit ett tajtar utsnitt så att det hade funnits fler detaljer på tjejerna oxå...mycket av upplösningen är ju nu på den omkringliggande miljön.
 

twmail

Aktiv medlem
Re: Men vad tråkigt!

Alle02 skrev:
Då är det inte ens fair att be er försöka egentligen!
Hur kan det komma sig att det är för lite bilddata? Den är inte scannad utan kopierad från en CD
Försöka kan man alltid.

Jag fotade förr analogt och tog EN gång "Bild på CD" och till saken hör att jag tog liknande bilder med en Sony 707 och jag säger då det att aldrig jag tar "Bild på CD" igen.. kassa bilder så det skriker om det med mycket brus så att min uråldriga Kodak CL18 tog bättre bilder.

Och bilden är scannad av nån såvida den inte kommer från en digitalkamera där komprimering är hårt åtskruvad och/eller att kameran i sig producerar mycket brus.
Vid inscanningar tappar man en del av det dynamiska omfånget (nivåer fr.helt vitt till helt svart).
Men dagens scannrar borde prestera hyfsade bilder..
 

Alle02

Aktiv medlem
sagan skrev:
Jag vet inte varför skärpan är så dålig..kanske misssat i fokuseringen eller så är det en riktig dålig kamera.

Nja, dålig och dålig, det är en hederlig Canon EOS 500, 35-80, övriga data gällande kamerans inställningar har jag inte då det inte är jag som har tagit bilden. Misstänker dock att det handlar en del om SBS...
Det intressant är att bilden i min andra efterbehandlingstråd "Hur ta bort blänket" har jag själv tagit med samma kamera och objektiv men på P-läge (himla bra inställning *S*) OCH den ligger på samma skiva som denna usla bild.
 

Alle02

Aktiv medlem
Müsli - *ASG* underbar tolkning!
Hon i blått där verkar ha två kastruller under hakan, vad heter hennes plastikkirurg - Nip/tuck???
 

hebbe

Avslutat medlemskap
Tja.
Var tvungen att leka lite. Lova att inte förstora den bara. Då blir det värre.
De blev lite smalare, brösten lite högre upp och prinsessan Madeleines hår.
Jag gjorde den på en bärbar med 11,5" skärm, så allt blir så smått, och förstora upp delar gjorde det bara grynigt..
 

Bilagor

ANNONS