Annons

Ang recensionernas blå bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

Stegge

Aktiv medlem
Jag undrar om det bara är jag som har svårt att läsa recensionerna som har den blåa färgen som bakgrund.

Jag är tvungen att markera texten med en ljus färg för att kunna läsa.

Jag skall inte skriva ut om jag har PC eller MAC så slipper jag i alla fall de kommentarerna :D


/Stergios
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Stegge skrev:
Jag undrar om det bara är jag som har svårt att läsa recensionerna som har den blåa färgen som bakgrund.Jag är tvungen att markera texten med en ljus färg för att kunna läsa.
Jag skall inte skriva ut om jag har PC eller MAC så slipper jag i alla fall de kommentarerna :D
/Stergios
Samma för mig med datorn på jobbet, en G4 OS 9.4.1. Ser helmysko ut.

...behöver jag säga att det ser bra ut i min burk hemma med XP....
 

Bilagor

Stegge

Aktiv medlem
Ja, varannan recension är med denna bakgrund.

Eller? :confused:

Calle visar ovan.
Då kanske det bara är på Macarna detta visar sig?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Så bisarrt Det står #ececec i stylesheetet... Det blir inte likadant i bildkommentarerna alltså?
 

Stegge

Aktiv medlem
Jag testade att köra Explorer på Windows 98 alldeles nyss, (fortfarande på Mac) och där är den blå bakgrunden ljusgrå!

Skumt.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
Stegge skrev:
Jag testade att köra Explorer på Windows 98 alldeles nyss, (fortfarande på Mac) och där är den blå bakgrunden ljusgrå!

Skumt.
Då är det nåt spöke i macen, för när jag körde 98an, och W2k för den delen, såg det bra ut.

Nån som har testat i OSX?
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
pettersson skrev:
Kör man MAC får man skylla sig själv.:D

Andreas.
Jaha. Visst, säkert. Vill du ha datorkrig, kan du föra det här.

Nu har jag provat OS 9 och Netscape 4.7, ser bra ut. OS 8.6 och Explorer 4.5 går oxå bra.
Verkar vara Explorer 5 som knölar.
 

Stegge

Aktiv medlem
Helt rätt Calle. Jag testade också i Netscape och där fungerar det fint.

Jag kör OS 9.2 och Explorer 5.1 och det är inget vidare.
Lite förargligt då man mest använder Explorer.
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Enligt skärmdumpen så verkar det vara den vita färgen som blir blå, istället för den ljusgrå som jag trodde. Kan någon verifiera det?
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Ser det bättre ut nu (starta om rubbet så ni inte kör på en cachad CSS-fil). Det var troligen en bugg i CSS:en.
 
ANNONS