Annons

Fotosidan Portfolio, kom med kritik

Produkter
(logga in för att koppla)

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Vi på redaktionen skulle uppskatta lite feedback/kritik på GULD medlemskapets funktion PORTFOLIO (diskutera bevakning/bokmärken/köp&sälj i en annan tråd). Kom med positiva/negativa synpunkter så vi vet vad ni tycker och vad som kan behöva åtgärdas i Portfolion.

Ett par saker är på gång framöver:
- engelska menyval
- andra bakgrundsfärger
- funktion för att bläddra igenom alla bilder i ett album (föregående/nästa)
 

Hans-C

Avslutat medlemskap
Inget att klaga på och det betyder väl fungerar BRA! Men vad med detta? "...kommer vi att marknadsföra alla Portfolios på fotosidan.se:s förstasida. Likaså kommer vi att slumpmässigt lägga ut bilder från alla Portfolios på förstasidan..."
 

Jeppe

Aktiv medlem
Ja..tänk om någon ser en bild och tänker.. ahh.den skulle passat bra. Då får du ju kanske sålt en bild som du kanske inte sålt annars....
allstså...marknadsföring. Tycker det är bra och Elmfeldt & Co. får gärna ta en slant vid en eventuell försäljning.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Precis, men jag förmodar att Hans-C menar att det inte blivit gjort, och det är dåligt.

Vi kommer att göra lite småjusteringar på framsidan och därför har detta dragit ut på tiden. Men jag lovar att det kommer.

Som vanligt tar allt lite längre tid än tänkt. Sorry!
 

Hans-C

Avslutat medlemskap
Ok. Jag har inte bråttom, ville bara ha bekräftat att ni jobbar på och inte är ute i det fina vårvädret som vi andra :D
 

jbomelin

Avslutat medlemskap
Den dag jag blir guldmedlem ska portfolion vara templatebaserad så jag slipper ha ett så tråkigt utseende :)
 

klabbarpan

Aktiv medlem
Ni gör ett kanonbra jobb!
Jag tycker att det är helt rätt att ni tar betalt för era tjänster och låter de som vill betala för att synas lite bättre också får göra det.
Det enda jag saknar är att man inte kan kommentera dessa bilder, eller har jag missat något???.....
Sist men inte minst så hoppas jag att vi som inte väljer att betala inte ska försvinna alltför mycket...
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Tanken med en Portfolio är att marknadsföra sig som fotograf och då vill man inte visa upp bilder som andra kritiserat. Så därför kommer Portfoliobilder aldrig att kunna kommenteras.

Medlemmar som inte väljer att betala kommer att naturligtvis också att synas i fortsättningen.

Templatebaserad är ngt som vi funderat på och det kommer säkert att bli så framöver :) Dessutom har du fel jbomelin, Portfolion är grymt snygg och fräsch redan idag! :)
 

walter-g

Aktiv medlem
portofolion-kanon!

Helt Ok, ni gör ett jättefint jobb.Jag som inte är digitaliserad lejer bort proffsig inscanning m.m Men jag skulle kunna strypa postkillen som av allt att döma knölade ihop försändelsen innehållande dias så 4 st mellanformats kraschade i ramarna.
Men det tar tid att kolla upp alla portofolios,så jag tror ni lite tidgt ute efter synpunkter...
 

jbomelin

Avslutat medlemskap
elmfeldt skrev:
Templatebaserad är ngt som vi funderat på och det kommer säkert att bli så framöver :) Dessutom har du fel jbomelin, Portfolion är grymt snygg och fräsch redan idag! :)

Tråkig var väl kanske att ta i... :) det jag menar är att jag vill sticka ut, och inte ha en portfolio som ser ut som alla andras... och det är nog många med mig som ser det så. templates är trevligt, och inte speciellt jobbigt att implementera så det ser jag fram emot :)
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Håller helt med om att templates är rätt väg att gå, men att påstå att det inte är jobbigt är nog att ta det lite för lättvindigt.

Fundera på följande:

vi har ett antal giffar, vi skapar templates med ett antal bg färger. vilka giffar matchar vilken bg? vilken löptextfärg matchar respektive bg? etc. Hur skall det presenteras för användaren så att det blir lätt att fatta etc. Små saker som gör att det inte är gjort i en handvändning.

Men var så säker, det kommer!

Men jag tror att om du verkligen vill ha en unik hemsida, då skall du bygga helt själv med hjälp av en duktig designer.
 

Festfotografen

Aktiv medlem
Jag vet inte om det bara är jag som upplever det som ett problem , men när jag sorterar bilderna i min portfolio så har jag fyra bilder i bredd och sedan när jag går in oc kollar sidan är det plösligt bara 3 i bredd.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Örjan, det är ett känt problem. Vi har det på listan. Glömde att skriva upp det.

/david
 

Tobbe.T

Aktiv medlem
elmfeldt: Går det inte att gör ngn enkel webdesigner funktion ala "Geocities" eller "spray" online på sidan?

Hoppas du förstår hur jag menar, dvs att man med en väldigt basic editor kan använda de flesta funkitonerna för att skapa en "egen" hemsida.

Detta borde går att kombinera med någotsånär färdig definerade stylesheets, så det inte blir för svårt eller utsvävande för varje enskild person. Men att man ändå kan välja om man vill ha sidan uppdelad i frames eller ej, välja bakgrunder o allt sånt.

Dessa editorer finns juh redan i omlopp på nämda siter, och borde nog inte vara så svåra, eller kostnadsfulla att få tag på.

En liten ide bara =)



/Tobbe
 

sture

Aktiv medlem
Portis

Litet tidigt att komma med förslag ännu, när funktionen knappast har "satt sig", men rent generellt känns upplägget rätt! Plattformen är lagd och jag tror detta blir ett bra bygge.

Jag har haft 326 besökare på 3 veckor. Vilken privat hemsidesnidare kan ståta med ett sådant antal besökare?

Vidare har en Bildbyrå visat sitt intresse.

Detta blir bra, med så duktiga administratörer!
 
ANNONS