Annons

Epson Pro 4000 A2 Erfaringar

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotograf121

Aktiv medlem
Hej

jag undrar vad ni har før erfaringar med Epsons "Epson PRO 4000 A2"

Føljdfråga:
Hur tycker ni då den funkar gællande S/v printing?
 

Fredrikpersson

Aktiv medlem
Har ingen men funderar på att skaffa en.

Jag kan inte bidra med några erferenheter, men vill tipsa om att den är billigare i Tyskland än i Sverige och Norge (även om man räknar med att den kostar en del att frakta).

Fredrik
 

Fotograf121

Aktiv medlem
Tack för svar!

Vihar nu införskaffat denna för ca 17 000 med allt (skolan köppte) Har nu även skaffat färg i halv liters dunkar vilket blev en nett summa på ca 10 000 det med men i längen är det ju billigt...

Skrivan är otroligt bra med färger och svartvitt!
Men Canons s9000 A3 skrivare som vi hade sedan innan verkar VÄLLDIGT liten i jämförelse. Utskrift möjligheterna och intsällnings möjligheter är otroligt bra så vi kan bara säga att vi är otroligt nöjda än så länge!
 

Fredrikpersson

Aktiv medlem
"Färg i halvlitersdunkar" Sätt på locket ordentligt så att den inte torkar :)

Tack för infon. Jag är riktigt sugen på en 4000. Blir kanske en sådan istf en digitalkamera.

Hälsningar

Fredrik
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Dax att uppdatera denna tråd!

Är det någon annan som vet nåt, har erfarenhet av denna skrivare? Eller kanske snarare modell 4800?
 

Fotograf121

Aktiv medlem
hej

Jag fick till slut välldigt bra grepp om hur den där printern fungerade och fick ut välldigt hyfsade prints.

Du kan ju altid fråga något så kan jag kanske svara.
 

hasse lundberg

Aktiv medlem
Har en PRO4000 och är mycket nöjd med den.
Varierar med rulle och ark beroende på vad som ska printas.
Har skrivarprofiler för dom papper som jag använder, både svartvitt och färg blir mycket bra.
Profilerna bygger jag med EyeOne spektrofotometer.
Använder dom större färgpatronerna som är till 7600/9600 vilket ger bättre ekonomi.

Jag har skrivaren på en annan dator i mitt nätverk som jag skriver ut genom, den datorn agerar då som printerbuffert för mig vilket gör att skrivaren blir fri/ledig mycket snabbare när jag skriver ut från photoshop.
 

Misster

Aktiv medlem
Har Pro4000 med standardprofiler og syns at skrivaren produserer meget bra resultat både i farge og i S/V. Den er også økonomisk ( iallefall iht. mindre skrivare ) og rask nok t.om. ved printing av 2 m lange bannere !
Pro4800 skal være enda bedre på S/V...
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Är i tankarna att köpa en...Har en 1290 idag.

Hur vatten/fuktkänsliga blir utskrifterna? Är bläcket bättre på det idag än för några år sedan?
Har ni provat att printa på annat än fotopapper?

Ex. canvas, kartong (upp till 1,5mm?!)

Är färgåtgången att jämställa med de mindre skrivarna? (i propotion till stoleken på utskriften förståss)
 

Misster

Aktiv medlem
Bruker ikke nyse eller spotte på bildene mine :)
Behandler bildene med varsomhet, men bildene jeg har i et par portefolioer som ligger i bilen har jeg ikke merket noen endringer.
 
ANNONS