Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Bildspel med ljud och musik

Produkter
(logga in för att koppla)

PerS

Medlem
Hej jag har en fråga om att göra bildspel på datorn (Win98). Jag såg ett häftigt bildspel på en storbildsskärm en gång med musik och ljud.
Jag vet att det finns program för att göra bildspel, men det går inte att lägga in ljud till det. Jag har testat att göra bildspel i videoredigeringsprogram men då blir upplösning så dålig. Vet någon nå bra program för att göra "multimedia-bildspel" med bra kvallitet???

tack på förhand

/Per
:confused:
 

Gunnar D

Aktiv medlem
Microsoft PP

Powerpoint 2000 är bra till det du vill göra.
Det finns en uppsjö av liknande och billigare oxå men jag gillar PP trots att det är MS
Hare så bra
 

rotterdam

Ny medlem
ett förslag

Hej Per,

först ska jag förvarna att jag absolut inte är någon professionell internetmakare, vilket innebär att det alternativ till bildspel jag här rekommenderar kanske inte är det bästa. För mig var det dock enkelt och smidigt att använda power point. Det som är bra är att det är busenkelt att göra en power point-presentation (kameraljuden finns till exempel i power point!), det som är dåligt är att det är tunga dokument att ladda ner (tålamod krävs!) och att det inte alltid fungerar att visa power point i browsern (datorn vill istället spara presentationen någonstans).

Du kan ju ta en titt på min hemsida. (Tar gärna emot fotokommentarer också!) Adressen är:

members.nbci.com/hanshoglund

Hoppas det ger dig en idé!

/Hans

PS: Såg precis att du fått en annan rekommendation om pp, nåväl - håll till godo!
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Någon som verkligen borde veta är Hanser Produktion (tror att firman heter så) i sthlm. De gör bara bildspel och skall tydligen nu jobba helt digitalt.

Kanske man kan kolla med dom.

http://www.hanser.se/
 

Gnurra

Aktiv medlem
trevligt program

Jag har hittat ett riktigt trevligt program för att göra bra bildspel på datorn. Fina mjuka övergångar och synkning med ljudfiler. Fungerar riktigt bra! Billigt är det också! Programmet heter PicturesToExe och som namnet antyder så skapar det en enda exe-fil som kan köras på vilken dator som helst så att man lätt kan dela med sig av sin skaparglädje.

Du hittar det här: http://www.wnsoft.com/
 
ANNONS