Annons

Hur skydda kameran mot snö och vatten.

Produkter
(logga in för att koppla)

Magnusss

Aktiv medlem
När man tar snö/vatten bilder och man vill att det skall spruta snö vatten, så är ju risk för att utrustningen blir blöt.

Hur skyddar ni den?
Jag tänkte på ett undervattenhus borde fungera, men blir det inte kondens då?
Någon som vet??
 

Rodney

Aktiv medlem
tror snarare att man ska använda en telezoom för att komma så nära som man vill utan att bli blöt
 

divander

Aktiv medlem
Undervattenshus är en bra men ganska dyr lösning. Det finns även speciella påsar att stoppa kameran i och som skyddar mot vatten och stänk. De klarar inte att dykas med, men fungerar mot stänk och mindre dopp.
 

Stabben

Aktiv medlem
Vanlig ica-kasse som man gör ett hål i botten i. Där kan man stoppa in objektivet så att motljusskyddet sticker ut. Gör hålet lite tajt, så att det inte kommer in vatten. Sen kan du komma åt huset innifrån kassen liksom.
 

Magnusss

Aktiv medlem
Tack för tipsen.
Tele är ju klart bra, men dyrt och fungerar inte i alla lägen.

Påstricket verkar bra i nödfall.
 

styret

Aktiv medlem
om jag ska stå i typ midjehögt vatten brukar jag stoppa kameran i typ två extra tjocka fryspåsar och sen ett eller två gummiband en bit ut på objektivet. funkar bra till sånt.

plåtade vid ett vattenfall i kanada en gång där folk och rutschekana ner i vattnet och ahde inget skydd med mej så jag körde iallafall. fi en fet svallvåg över mej och kameran men den funkar fortfarande svinbra (det är ändå en del elektonik i min gamla yashica, dock inte jämförelsevis med dagens kameror iofs). det var visserligen sötvatten där men iallafall.
 
ANNONS