Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Livligare färger?

Produkter
(logga in för att koppla)

fj0

Medlem
Jag är väldigt nöjd med den här bilden, men på något sätt så tycker jag den känns lite blek(?) mina försök att liva upp färgerna gör det hela lite overkligt, för retuscherat, eller är det jag som är överkritisk?

Någon som vill ge sig på ett försök? uppskattas, berätta gärna vad ni gjort!

Bilden;
http://www.123flashgames.com/mamma3.jpg

Mvh,
Mario
 

Estethia

Aktiv medlem
jag tycker nog att färgerna är rätt okej. det är ljuset som är platt.

jag har gjort en mörk vinjettering som jag dessutom ökat färgmättnaden i.
(rund markering, tryck Q, lägg på gaussisk oskärpa, tryck Q igen, invertera markeringen, välj justeringslager och nivåer, dra mittennivåerna åt höger)
alltså ingen ökad färgmättnad på din mamma.
har bara ändrat aaaaningens på hudtonerna till något mindre gult (skulle nog kunnat dra bort ännu mer gult).
 

Bilagor

fj0

Medlem
Japp, nu när jag tänker efter har du rätt, ljuset är platt, väldigt jämnt över hela bilden, ska pröva som du gjort, har du din version i originalstorlek? skulle vilja se mer detaljerat än nuvarande.

Och jag ville bara säga att jag tycker du är jätteduktig på sånt här, har kollat in dina andra retusheringar och jag är imponerad!

Mvh,
Mario
 

piami

Aktiv medlem
en variant är att ljusa upp de mörka partierna och sen mörka ner något med nivåer, dessutom la jag på lite, lite mättnad...
 

Bilagor

Graal

Avslutat medlemskap
Jag kanske inte har i detta forum att göra eftersom jag inte kan göra så mycket i det digitala datorrummet. Men jag skulle bara vilja framföra min synpunkt att din ursprungsbild är i särklass bäst, och mera naturlig i jämförelse med de här presenterade Ps-varianterna. Jag förstår inte varför du vill ändra den, färgerna är inte alls bleka. Förstör inte en bra bild med onödiga manipulationer/redigeringar. Möjligtvis kan du öka färgmättnaden något lite. Men det är inte nödvändigt, bara en smaksak tror jag.
 
ANNONS