Annons

17th Street Photo

Produkter
(logga in för att koppla)

telistobbe

Medlem
Jag har precis kommit hem från New York efter en veckas semester. Givetvis har jag passat på att köpa lite kamerautrustning. Dock höll det på att sluta i katastrof. Tydligen är det en judisk högtid (sukkos) första veckan i oktober, vilket resulterar i att både B&H och Adorama håller stängt 1-10 oktober.

Istället handlade jag på 42nd Street Photo och på 17th Street Photo. Vilken den sist nämnda affären är att rekommendera.
42nd Street Photo, http://www.42photo.com kändes oseriös med en försäljare som konstant försökte sälja för ett högre pris än de priser som de angett på internet. Han försökte också sälja på mig Sigmaobjektiv fast jag uttryckligen bad om att få titta på Canons objektiv...(Större marginaler på Sigma?)
Dessutom var det ganska stökígt i affären. Känns som att man kommer bli lurad om man beställer på internet därifrån...

17th Street Photo, http://www.17photo.com var en klart trevligare bekantskap. Dock kändes det klart skumt när man skulle in i affären. Entrén från gatan är en helt vanlig portuppgång som i svenska ögon dessutom ser lite sjaskig ut. Väl innaför porten måste man ta hissen upp på plan tre. När hissdörren öppnas kommer man däremot in i en helt vanlig fotoaffär som ser välskött ut. De som jobbade där var väldigt trevliga, hade allt i lager, och mixtrade inte med priserna på något sett. Jag köpte ett Canon 100-400 för 10500:- och ett Canon 16-35 för 10700:- vilket är klart billigare än i Sverige.

Ska jag köpa några fler kameraprylar kommer jag definitivt ha 17th Street Photo som ett alternativ till B&H och Adorama!
 

Anteman

Aktiv medlem
Tackar för tipset. Ska själv till NY snart och hade helt klart tänkt mig 42nd st photo som ett alternativ. Nu blir det istället B&H eller Adorama som 1:a val och 17th st photo som 2:a val.
 

ErlandH

Aktiv medlem
Andreas, observera att inlägget är fyra år gammalt. Det är alltså inte säkert att Tobbes observation stämmer med verkligheten i dag.
 

afe

Aktiv medlem
Jag var inne i butiken på 17'th Street i början av december. Det är en lite märklig butik, men de har ett stort sortiment och bra priser.
 

Anteman

Aktiv medlem
Ni har helt rätt.
Ska kolla in alla 4 affärerna om jag hinner så återkommer jag med info när jag kommer hem igen.
Men det lutar år B&H eller Adorama eftersom de verkar har bra service för oss som inte bor i USA. Frågan är bara hur det där med "instant rebate" funkar, alla utom 42nd kör med f.n. (?).
 
ANNONS