Annons

Utmaning innom SL

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Här är en nybild utmaning, men denna utmaning har regler som skall följas och håller sig innom satta gränser.

1: Objektet måste befinna sig innom Stockholms Lokaltrafiks område och innom promenad avstånd från närmsta hållplats. Detta får ni själv avgöra men överskrid hälst inte 5 km.

2: Området/objektet skall hälst vara av intresse och ha ett besöksvärde eller nått som kan vara av intresse att fotografera eller besöka. (tex dit favorit museum)

3: Utmaningen går ut på att visa upp platser/objekt som man anser har ett värde och att ta sig till olika platser. Utmaningen gör inte ut på att skapa så svåra utmaningar som möjligt eller att söka på internet.

5: Hittas inte platsen innom två veckor så är okay att för vem som hälst att börja om, enligt principen "Se vad jag är bra som märkte att det var två veckor sedan någon hittade förra platsen".

6: Den som påpekar att fyran saknas diskas.
 

Bilagor

Nekomy

Avslutat medlemskap
Glömde att skriva. "Den som löser det skall även fortsätta med en ny bild".

Man skall inte säga var platsen ligger förän någon kan presentera en bild som är tagen från ungefär samma plats. För det gäller som sagt inte att leta på internet eller att snoka i arkiven utan att gå ut och röra på sig och upptäcka nya platser som kan vara av intresse att besöka.

Så "Katriina Mäkinen" vi väntar på ännu ett nytt försök :)
 
Senast ändrad:

katriina

Aktiv medlem
Då får ni vänta länge, jag har nämligen besökt platsen 6 ggr dom senaste 4 månaderna, jag tror det får räcka för i år!
 

Janne Lj

Medlem
Min "gissning"

Utsikt från Observatorielunden (T-bana Rådmansgatan) mot Vanadis. Bilden tagen idag.
/Jannne
PS Jörgen vet du vad det stora gula huset är?
 

Bilagor

JörgenEriksson

Aktiv medlem
Grattis Janne, helt rätt! Vad det gula huset är vet jag inte, men tegelhögen längst bort är ett vattentorn och byggnaden precis framför en kyrka.

Bollen är din, ut och fota en utmaning.
 

Nekomy

Avslutat medlemskap
Nja. Det var väll knappast ett område som kan vara värt att besöka för mig men det är nog vackert :)

En tanke var att man skulle fotografera platser som är kul och vackra att besöka. Det kan tex även röra sig om museum och andra ställen.

Glöm inte att skriva hur man tar sig dit och om det var fint eller inte. Då blir det lite som en utflykts guide :)

Men alla bilder är okay, bra de inte är för svåra att hitta :-D
 

JörgenEriksson

Aktiv medlem
Jag tog mig dit i alla fall. Bilden föreställer brovaktartornet på Nockebybron. Kyrkan heter Sankta Birgittakyrkan.

Man kan åka till Alvik med gröna linjen och sedan ta Nockebybanan där ifrån, så långt den går. Bara det är en utflykt. Mitt emot, på andra sidan bron ligger Brostugans kafé, ett välbesökt fikaställe. Det var en del folk där idag också, trots det bistra vädret. Där ifrån är det bara 10 min promenad till Drottningholm. Vill man, kan man ta båten därifrån in till stadshuset.
 

Bilagor

Janne Lj

Medlem
Jörgen, vi väntar på nästa utmaning.

Bra jobbat, ett cafebesök sitter fint efter ett tags fotograferande så här års.
/jan
 
ANNONS