Annons

Packa fikat

Produkter
(logga in för att koppla)

mille

Aktiv medlem
Efter att ha utökat utrustningslistan med en telezoom och lite andra prylar har jag upptäckt att den kameraväska jag tidgare haft inte längre räcker till utan att jag borde investera i en ny. Tidigare har jag nästan uteslutande burit min kamera i en liten mjuk väska (Lowe Pro Top Load Zoom 1) fäst i en vanlig ryggsäcks remmar över magen. En strålande lösning eftersom jag då har haft kameran lätt tillgänglig men samtidigt skyddad för dåligt väder m.m. Och i ryggsäcken kan jag ha allt det där andra man behöver.

Nu har jag tittat efter kameraryggsäckar och hittat en massa intressanta modeller men samtliga saknar plats för den näst viktigaste packningen när man är ute (efter kameran då), fikat. Jag har ingen större lust att blanda kameraprylar med droppande termosar, kladdiga ägg-och-kaviar mackor eller mosade apelsiner.

Alltså, hur gör ni när ni packar kameraväskan för en dag ute i naturen inklusive fika och alla andra praktiska prylar man behöver?
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag ställde en liknande fråga med precis samma problemställning och nu har jag en Rover Light. Fika är viktigt!

Här.
 
Senast ändrad:

Linmajon

Aktiv medlem
Bra fråga. Jag har heller ingen lust att få termoschoklad i mina grejor. Det vettigaste är nog en helt separat historia för fikat. En liten bältessäck som hänger i bältet under fotoryggan kanske? Det finns olika varianter på dessa även om de inte är så värst billiga.
 

mille

Aktiv medlem
Tack!

Tack Jim och Linus. Lite pinsamt att ställa en sådan fråga som min när det redan var så grundligt diskuterat (att man aldrig lär sig).

Det låter onekligen som att en Rover Light är det jag söker.

/Mille
 

mille

Aktiv medlem
Linmajon skrev:
Bra fråga. Jag har heller ingen lust att få termoschoklad i mina grejor. Det vettigaste är nog en helt separat historia för fikat. En liten bältessäck som hänger i bältet under fotoryggan kanske? Det finns olika varianter på dessa även om de inte är så värst billiga.
Istället för en liten bältessäck (förutsätter att man inte har så mycket mer utrustning med sig än kameran med ett objektiv) så tycker jag att kombinationen liten väska som kan fästas över bröstet i en ryggsäcks axelremmar är ett strålande alternativ.

Då kan man skydda utrustningen från fikat med hela kroppen om man packar fikat i själva ryggsäcken. Lösningen funkar för de flesta aktiviteter utom skridskoåkning (man vill inte ramla padask på magen om man har packad väska över bröstet) och kanske riktig agressiv nedförsåkning.
 
ANNONS