Annons

Mycom - lite antignäll?

Produkter
(logga in för att koppla)

müsli

Avslutat medlemskap
Var in till nya Mycom-butiken på Sveavägen 35 i veckan.

Gick in på deras hemsida och kollade om de hade prylarna hemma, jodå, fanns på lager. Tog mitt pick å pack för å sticka in till butiken, men kom på att kolla vad de skulle ta i frakt för att skicka prylarna istället. 79 kr, njä åkte hellre dit å fick prylarna idag då. Såg då att de hade alternativet Hämtas för order. Ok, så jag gjorde beställningen, med leveransalternativet "hämtas", skrev ut beställningen. Kollade mailen en sista gång innan jag stack iväg. Hade då fått en bekräftelse på att ordern var klar för avhämtning.

Med utskriften i hand drog jag iväg till butiken, mycket folk som vanligt, stegade fram till kölapps-maskinen. På maskinen sitter ett anslag om att med en hämtorder behövs ingen kölapp, bara att gå fram till kassan. Travar då fram till en av kassorna, förbi alla som står och väntar.

Medans jag väntar bakom kunden som redan står i kassan noterar jag kunden i kassan bredvid. Han har haft problem med någon tidigare inköpt datordel. Blir imponerad av hur säljaren hanterar situationen. Grymt smidigt och generöst, trots att det är uppenbart att det är kunden som inte hade koll.

När det blir min tur efter ett par minuter håller jag fram min utskrivna order, säljaren försvinner in bakom kulisserna och kommer tillbaks efter 10 sekunder med mina prylar. Jag drar kontokortet i läsaren och trycker koden. Klart.

Vad vill jag ha sagt med detta?
Att det är såhär det borde fungera, alltför sällan det fungerar såhär smidigt. Efter tre minuter var jag ute på gatan igen med mina prylar, trots stort tryck i butiken. Och det lilla dramat som utspelades i kassan bredvid, som alla i butiken kunde se, fick iallafall mitt förtroende för stället att öka.

Någon som minns den för några år sedan konkursade Scribofont-butiken? Där service var nummer ett. Det verkar som att Mycom har ärvt lite av denna serviceanda, kände även igen någon i personalen som tidigare arbetade på Scribofont.

Mycom säljer främst datordelar och datorer men har även digitalkameror.
20D hus för 14500 kr, 300D+18-55 för 9842 kr är kanske inte det billigaste man kan hitta, men för datordelar tycker jag dom ligger bra till i pris. http://www.mycom.se
 

Anders Å

Aktiv medlem
Har själv samma positiva erfarenhet.
Vi kunder har så mycket affärer etc vi kan välja mellan idag, så lite oaktsamhet från en butik och vi går till en annan (åtminstone jag :)
De mindre butikerna fattar detta (ex Mycom) medan de stora kedjorna inte gör det i samma utsträckning.
De går runt ändå på ngt sätt.

/Anders
 

Speedy

Aktiv medlem
hm.. dags för lite vanligt herderligt gnäll då.. :)

beställde lite saker på deras sida, valde att hämta grejerna i butiken.
allt skulle finnas i lager enligt hemsidan. fick ett fint mail som bekräftade min order, även ett mail att min order var packad och klar för upphämting.

då förutsatte dumma jag såklart att min order var packad eller märkt för att allt skulle gå snabbt å smidigt, men ack såfel jag hade.

följande utspelade sig kring lunch igår lördag:

jag kommer in i butiken, stegar fram till kassan, säger mitt ordernummer, killen kilar in på lagret och ursäktar sig i förväg om att det kommer att ta ett tag att hitta min kablar jag hade beställt. (de låg tydligen lite dumt till)

efter en kvart kommer killen tillbaks utan den ena kabeln. han hittade den inte.
jag gick därifrån med hälften av jag hade beställt (som var packat och klart enligt mailet)

varför i hela h*****e skickar man ett mail där det står klart och tydligt att min order är packad om den inte är det? går det på någon slags automatik kan det nog vara en idé att stänga av den. jo..

/Tobbe-lite gnällig idag
 

müsli

Avslutat medlemskap
Jo, tyckte också att min bekräftelse kom lite väl snabbt. Men som sagt, det funkade ju i butiken. Kanske hade jag tur eller du som hade otur. Ska beställa och hämta på samma sätt nästa gång, får se hur det fungerar då.
 

Damocles

Aktiv medlem
Gamla Skribofont var bra på många sett, inte så bra på en del andra. Dock så förlorarde jag pengar på aktierna när dom gick i konkurs, trist, men sånt är livet ibland. De var dåligt organiserade så man mer eller mindre tvingades förbeställa och köra hämtorder om det inte skulle stås i kö. Det gick inte att bara "svänga förbi" då snabbkassan nästan aldrig var öppen.

Men de kunde sina saker, var trevliga mot kunderna. Mycom har lite av samma anda, även om de kunde ha mer.

En order för avhämtning lär inte packas, oavsett företag. Tror det är ett krux hos orderprogrammet dom använder. Gick rätt snabbt trots kösystem när jag hämtade upp min LaCie firewire disk i deras butik i Pubhuset.
 

felle

Aktiv medlem
Jag har bara bra saker att säga om mycom. Har handlat där flera gånger, alltid med lika bra resultat. Sist köpte jag fel hårddisk, vilket helt och hållet var mitt eget fel. Detta upptäcktes när jag hade kommit hem och skulle installera i datorn. Stoppade tillbaka i förpackningen och åkte tillbaka, inga problem att returnera med pengarna tillbaka. MYCKET smidigt!
 

Lasse H

Aktiv medlem
Hehe, intressant tråd det här, vissa här tycks bli förvånade att man faktiskt kan gå in på en affär och köpa det man vill ha och gå därifrån utan minsta problem:)
 

felle

Aktiv medlem
Ja, fyfan. Man har ju varit med om en del trubbel så när allt flyter på smidigt blir man ju glad!
 
ANNONS