Annons

modell problem ?

Produkter
(logga in för att koppla)

grevens

Medlem
jag kan nog bara tala för mej själv vilket jag oxå gör.

jag fotografetat i nog 15 år och bara tjejmodeller genom alla åren men jag har aldrig behövd att leta efter dom.

det har mer varit så att dom har sett mina bilder och gillat mina ider jag har som fotograf.
och där med frågat om jag inte skulle vilja fotografera dom i min synvinkel.

ibland erkänner dom att detta var nog inte min grej och för dom flesta gånger na vill dom att jag skall fortsätta med mina ider att fotografera dom....

detta är väll kanske bara ödet som har bestämt men jag har inte ansträngt mej mycket genom åren att leta efter modeller efter som att dom kommer av sig själv till mej för dom gillar vad dom ser.

mvh henrik jensen (greven)
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Jag har aldrig haft modellproblem heller.

Men det beror på att jag försöker undvika att få med folk på filmen :p
 

Maverick

Aktiv medlem
Jag hade ganska mycket modellproblem när jag var yngre. Dels så försvann de små delarna, sedan vara jag alldeles för skakig på handen när jag skulle färglägga dom. Sedan så fick man ju klister överallt. Nu för tiden håller jag inte på så mycket med modeller.

/Maverick
 

mipert

Aktiv medlem
Inga modellproblem? Lyckos.

De vill inte lämna mig i fred de små sötnosarna.

Fattar de inte att jag har fru och barn!

:cool:
 

NiklasK

Aktiv medlem
Egentligen förstår jag inte vart du vill komma, men ok!

Men det förutsätter ju att du har bilder att visa upp för dem då? Hur gjorde du innan du hade det?
 

PerKr

Aktiv medlem
tänkte slänga upp den här tråden till första-sidan igen.

Hur gör man egentligen när man vill börja med modellfotografering men inte känner att man kan motivera att lägga ut en massa pengar på en professionell modell? Hur får man kontakt med någon som inte har något emot att stå modell utan att nödvändigtvis få ngn större ersättning?
 

anders_j

Aktiv medlem
PerKr skrev:
tänkte slänga upp den här tråden till första-sidan igen.

Hur gör man egentligen när man vill börja med modellfotografering men inte känner att man kan motivera att lägga ut en massa pengar på en professionell modell? Hur får man kontakt med någon som inte har något emot att stå modell utan att nödvändigtvis få ngn större ersättning?
jag fråga en tjej kompis igår. får se om hon gillar min idé eller inte.

det är inte helt lätt heller hur man ska fråga.
20år då tror de bara att man vill ta slitz bilder.
kan inte precis vad jag tänkte mig.

någon som har förslag.??
man måste ju börja någonstans. och om 5 år så kan man skiva i forumet att nu har jag inga problem att hitta modeller ;-)
 

Latino

Aktiv medlem
PerKr skrev:
tänkte slänga upp den här tråden till första-sidan igen.

Hur gör man egentligen när man vill börja med modellfotografering men inte känner att man kan motivera att lägga ut en massa pengar på en professionell modell? Hur får man kontakt med någon som inte har något emot att stå modell utan att nödvändigtvis få ngn större ersättning?
Du kan alltid bli medlem på modellbilder.se , där hitar du säkert en massa modeller som vill fota utan betalt.
 

Mattsen

Aktiv medlem
Man kan ju oxå stjäla andras bilder och bygga upp en story runt hur man "träffade" modellen och sedan presentera bilder på fotosidan... En av männen bakom inläggen i denna tråd bör känna sig träffad.
 
ANNONS