Annons

Hjalp! tullen

Produkter
(logga in för att koppla)

eosd60

Aktiv medlem
Hej for att gora en lang historia kort, en kompis i usa skickade ett objektiv till mig 70-200/2.8IS och en konverter 1.4, det skulle ha hamnat i argentina dar jag befann mig. men det blev inte sa.. det skickades med ups till sverige, ups kontakta mig och sa att jag behovde tulla om det skulle in i sverige. jag beratta att det skulle direkt till sydamerika, dar jag skulle annvanda det och sen lamna tillbaka det i usa pa vagen hem. Dom erbjod sig att skicka det till mig i sydamerika. allt var frid och frojd och dom sa att det inte var nagra problem och jag gjorde klart for dom att jag inte ville fa in det i sverige efter som jag inte kunde betala tull for det. jag satt bara och vantade pa fakturan for frakten. sen ringde mina foreldrar och sa att ups hade levererat det till dom i sverige?? skumt.. mina foreldrar skicka det direkt. ca 2 veckor sen... nu kommer en faktura ifran ups pa 4500kr??? Dom har ju uppenbarligen gjort en miss och det borde ju inte jag behova betala for.vad ska jag gora?
vad hander om jag vagrar betala fakturan?

mvh lars lindqvist, tarija bolivia
 

BenHur

Aktiv medlem
Min erfarenhet är att UPS, DHL å allt vad dom heter lovar runt å håller tunt väldigt ofta.

Tror inte jag har haft nåt bud som gått på det sättet som funkat klockrent.

Men... Dom bråkar heller aldrig när man då vägrar betala när det går riktigt åt pipsvängen.

Har du spårat din sändning i deras system på nätet? Där kan oftast se vad det var som gick snett.

Verkar ju vara ett antal misar i ditt fall....

Kom fakturan från UPS Sverige eller USA? Det är ju den som ställt ut fakturan du ska protestera hos i alla fall.

Lycka till!
 

robarb

Aktiv medlem
Om du menar att de gjort fel bör du omedelbart bestrida fakturan och i ett kort brev förklara att du inte beställt detta "jobb".

Om de sedan går vidare får du vidhålla att de har gjort detta på eget initiativ...och om det är sant slipper du betala. Bevisbördan ligger på dem.
 
ANNONS