Annons

Lussekatt till skolprojekt

Produkter
(logga in för att koppla)

nelixon

Ny medlem
Hejsan!

Första gången jag skriver på forumet, så ni får ursäkta om jag lagt tråden fel eller så.

Jag läser tredje året på medieprogrammet med grafisk inriktning. Just nu håller jag på med en fiktiv reklamkampanj för en butik som skulle sälja pojkleksaker. Till denna kampanj behöver jag en bild på en lussekatt. Alla bilder jag kan hitta på internet är små, äckliga och för kraftigt komprimerade. Bilden ska i slutlig produktion vara ca 7 x 7 cm i 300 dpi. Så om någon bara av en händelse råkat fotografera en lussekatt någonsin vore jag innterligt glad om denna person hade kunnat hjälpa mig att fixa en sån bild. All efterbearbetning och så sköter givetvis jag gladerligen, men jag har ingen blid själv, och detta är sista utvägen!

Och nu det stora problemet: Deadline är imorgonbitti vid 06.10... Så det är lite tight om tid!


Tackar på förhand!
/Simon Rosengren
 

Eveningstar

Aktiv medlem
Hej Simon.
Jag hoppas du är medveten om att alla bilder som finns på internet är belagda med upphovsrätt så vida det inte uttryckligen står att man får anväda sig av dem.
Lika så kanske inte folk är villiga att bara ge bort sina bilder, och att du ska retuchera dem ännu mer är inte ett argument som lockar i sig heller.

Du har ju hela natten på dig att baka lussekatter! Bara att springa till ica och köpa saffran, mjöl och jäst.
 

Bertil Lindgren

Avslutat medlemskap
nelixon skrev:
: Deadline är imorgonbitti vid 06.10... Så det är lite tight om tid!


Tackar på förhand!
/Simon Rosengren
ok, om det gäller skissbilder så kan du ju göra som många byråer...
dvs leta i ngn bildbank och använda deras skissbilder. tex denna..

http://www.johner.se/jb2/index.html

sök på lussekatt så finner du nåt..

använder du sedan bilden till ngt annat än en skiss så lär det bli dyrt men det är ju en annan femma..

lycka till..

/b

ps, om det är en skiss eller presentation så tycker nog jag det är bättre att bilden inte är helt tekniskt perfekt... bättre att slutprodukten blir bättre än tvätemot..
 
ANNONS