Annons

Inmatning före eller efter kommentarer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Vilken ordning föredrar du?

  • Kommentarer före inmatning

    Röster: 17 41.5%
  • Inmatning före kommentarer

    Röster: 24 58.5%

  • Totala väljare
    41

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
På begäran gör vi nu ett test med att ha inmatningsrutan för egen kommentar före listan med kommentarer. Vart det bättre eller sämre. Tyck till!
 

sagan

Avslutat medlemskap
Tycker detta blev bättre, jue med att man kan se bilden samtidigt som man skriver :)
 

Pixel

Avslutat medlemskap
Vill man se vad andra skrivet så går det ju bra fortfarande..... men visst är det bättre att se bilden samtidigt som man kommenterar den. Personligen vill jag inte påverkas av andras kommentarer utan istället kommentera en bild som jag själv upplever den och det gör man bäst om man samtidigt kan beskåda bilden när man skriver.
Så detta är en klar förbättring tycker jag.
 

forstheim

Guest
Jag är nog lite kluven..har nästan glömt bort hur det såg ut innan.. :)

Jag håller med om att det kan bli en del scrollande och kanske också några upprepningar. Det känns ovant. Upprepningar behöver dock inte vara av ondo eftersom det på ett tydligare sätt visar vad betraktarna tycker. Som det är nu så händer det då och då att jag hoppar över kommenterandet pga att flera medlemmar redan har skrivit det jag skulle vilja ha sagt. Detta för att inte upprepa "självklarheter".

Nu har man dock större möjlighet att bedöma bilder utifrån vad man verkligen tycker om dem utan att behöva "riskera" att påverkas av andras kommentarer. Man kan också, som nämnts, se bilden när man skriver sina kommentarer. Det är ju helt klart bra. Förut fick man väl (om jag nu kommer ihåg rätt) scrolla mellan sitt kommentarskrivande och för att ta en titt på bilden. Så det där med scrollande jämnar nog ut sig. Precis som Björn skriver så kan man fortfarande se övriga kommentarer.

Jag tycker alltså att det verkar vara en vettig förändring, även om det just nu känns en aning ovant.

/JP
 

theWitch

Medlem
Aftonladet eller Expressen..?

Å ena sidan bebos jag väl av någon konservativ liten djävul som säger Det var bättre förr. Å andra sidan vill jag inte påverkas av vad andra skrivit, utan sätta betyg/skriva kommentarer förutsättningslöst (vilket jag nog tror mig ha gjort även med det tidigare systemet).
Samtidigt kan tidigare kommentarer ge mig viss "insikt". Om något redan påpektats flera gånger, så kanske jag inte behöver göra det igen.
Visst är det en fördel att se bilden samtidigt som jag kommenterar den. Å andra sidan kanske jag vill spinna vidare på en tidigare kommentar, och då blir det ju en del skrollande.
Jag är medveten om att kommentarerna inte är avsedda att vara ett "kafferep", men håll med om att det ändå kan vara trevlig med lite småprat runt bilden (i rimliga propotioner, även om det inte berör det rent tekniska).
Visst känns det "jobbigt" att behöva skrolla, men det kanske är "en barnsjukdom".

Kan man tänka sig en diplomatisk lösning; Formuläret finns både före och efter redan skrivna kommentarer. Eller... tja... nja... det kanske blir lite "överarbetat".

Det känns som att jag finner mig i resultatet, oavsett vad det månne bli.

/Åse
diplomatisk som få - just ikväll iaf... ;)
 

xavslut

Avslutat medlemskap
Det var bättre, då kan man se bilden när man kommenterar. Kunde varit bra om kommentarerna också var i motsatt ordning - senaste kommentaren överst.

fotohälsningar
Terje
 

danneman

Aktiv medlem
Föredrar det nya utseendet med ett undantag.

Upplysningarna om antal röster och betyg mm kunde gärna vara före kommenteringsrutan så man direkt ser ifall bilden blivit kommenterad tidigare.

Mvh Dan
 

PeA

Aktiv medlem
Så bra Fotosidan:)!

Jag tror alla bedömningar kommer att bli "ännu" bättre...
nu när ögonkontakten är kvar med bilden då man skriver in sin text... Att textrutan kommer direkt under bilden är klokt..:)
 

RobGum

Aktiv medlem
Tycker också det var bättre förr. Jag skumläser alltid alla inlägg innan jag själv skriver...
 

maggan

Aktiv medlem
Tycker att det blev mycket bättre nu.
Slipper nu rulla tillbaka, för att se vad det nu var på bilden.
Bra för oss med bra, men kort minne.
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
JAg blir hela tiden lurad och tror att bilden är okommenterad trots att den har kommentarer.. När jag ser rutan så tror jag det är botten :(

Jag är grovt konservativ den här frågan...
 

henab

Aktiv medlem
Uppenbarligen är vi djupt oeniga. Kan man inte ha det valbart? Att användaren får ställa in om de vill ha den före eller efter? Då blir alla nöjda, utom möjligtvis sqlservern som får tugga lite till :)
 

sagan

Avslutat medlemskap
Det är klart att det är ovant i början ;)
men jag tror att de flesta kommer uppskatta nyordningen om de får tid vänja sig:)

Men går det att välja så är det väl ännu bättre :p

mvh/Kim
 

Paragrafryttaren

Aktiv medlem
Motiveringen till att jag föreslog den här ändringen i en annan tråd var att de som vill borde kunna få skriva sin kommentar innan de utsatts för de övriga kommenterarnas åsikter.
Fokus borde ju trots allt ligga på ens egna åsikter. Om sen effekten blir att elva personer säger att bilden är för mörk och att horisonten är sned så blir ju enda effekten att fotografen blir hundraprocentigt förvissad om att det verkligen är den allmänna åsikten.

Samtidigt håller jag med de som tycker att det är lite bängligt att måsta scrolla ner för att se kommentarerna.

Man kanske skulle kunna flytta ner det där om fotosidans regler och registrering av datorns adress till botten av sidan?

Det bästa vore väl om det fanns som en individuell inställning som varje medlem kunde välja fritt...?

Mycket jobb?
Börjar tycka synd om Christer... :D
 

allimac

Aktiv medlem
helt ok..

egentligen tycker inte jag det spelar så stor roll, det kändes bakvänt imorse, men nu har man vant sej, nu känns det helt ok... :)

hihi.. imorse scrollade jag inte ner på första bilderna och trodde kommentarerna försvunnit helt.. opps!! men jag kom på rätt snabbt att det inte var så... *ler*
 
ANNONS