Annons

Vill märka mina bilder!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

MWPhoto

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha hjälp med att skapa en snygg "logga" som jag vill placera i nederkant på mina bilder. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa till med detta. På bilden finns två olika uppslag som jag haft om hur den ska se ut. Inte för skrikig, utan ganska diskret och relativt liten text önskas. Denna bild yxade jag till i Paint bara för att visa två av mina ideér. Kanske att jag gillar den nedre till höger bättre. Den skulle väl passa i högra hörnan på bilderna. Vilket typsnitt som passar får ni gärna förselå.

Jag vill sedan att denna loga går att applicera på bidlerna via macro i PS 6. Eller "automate" kanske?!
Skulel förstås bli evigt tacksam för någon typ av färdigt "kit" som ni kan maila till mig, eller annars en djuplodande beskrivning på tillvägagångssätt är bra.
 

Bilagor

Zepofan

Aktiv medlem
Jag har bestämt för mig att jag sett en ganska utförlig tråd här på fotosidan just om detta med att märka bilder. Använd sökfunktionen. Själva bilden/loggan gör du väl lättast med transparant bakgrund med något/några typsnitt du gillar.
 

mr_rockster

Aktiv medlem
BreezeBrowser

Finns ett program som heter BreezeBrowser där du kan lägga till en bild eller text enkelt och välja både det ena och det andra. Testa det om du kommer över det.

- Johan
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Ja, tack för tipsen, men jag har försökt ett tag och faktiskt gett upp. har också följt trådarna här men ändå inte lyckats. Skulle vara kul om någon ville fixa något åt mig istället.

Mats/som känner sig som en tiggare just nu.
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Hörni!
Om det vore så enkelt så borde jag ha fått hjälp vid det här laget. Jag fixar det inte. Til och med när jag skriver i PS så ser det för illa tu. Dålig upplösning på texten. Hur ska jag veta hur "stor bilden med texten ska vara. Måste den vara lika stor som den tilltänkta bilden den ska sitta på, eller hur ska man göra?
 

Christian80

Medlem
vektorer

prova att göra den i illustrator med vektorgrafik så kan du skala om loggan till lagom storlek till varje foto. På så sätt ser den inte "pixlad" ut om du behöver skala om den till ett högupplöst foto.
 
ANNONS