Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotokungen.com?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jimmy Thörne

Avslutat medlemskap
Tjenare, ska till STHLM för att köpa kamera imorgon, det blir en 20D efter mycket vånda. Jag kan helt enkelt inte leva utan kamera har jag kommit fram till!

Då nu kameradoktorn inte hade kameran med kitoptiken inne så hittade jag butiken fotokungen.com som hade den inne för ett överkomligt pris. Nu vill jag veta om någon har handlat därifrån och isåfall vad ni tycker om dem?
 

fredrik-

Medlem
Jag köpte min 10D och ett par objektiv där och de jag pratade med var bra, men du kan inte testa prylarna utan i princip ska du veta vad du vill ha när du kommer dit.

Så kläm någon annanstans och gå dit och köp.

/Fredrik
 

friman

Medlem
Har handlat både kameror och objektiv hos dem. Butiken är liten och trång, de har bara öppet på vardagar, kön ringlar oftast lång... MEN de är trevliga, kunniga och framför allt billigast!

Lycka till!

//tobias
 

tomaira

Aktiv medlem
Även jag instämmer: jag har bara goda erfarenheter av Fotokungen. Det dyraste jag har köpt hos dem är ett objektiv, men jag har framkallat bilder hos dem och varit inne flera gånger för att fråga om olika saker. De har alltid varit väldigt trevliga och ställt upp. Och priserna är som nämnts väldigt bra!
 

Damocles

Aktiv medlem
Dom funkar fint, fixade så jag hade 20D bland dom första.

Fast jag blev lite purken att jag inte fick det lägre priset som hade legat ute på webben när jag påpekade det, för att dom hade ändrat det samma dag, speciellt när andra har fått det. Det var en lusing i skillnad liksom.
 

cmw2

Aktiv medlem
Jag köpte min kamera och minneskort hos fotokungen. När jag 10 månader senare äntligen hajade att det var fel på minneskortet så fick jag ett nytt utan problem. Det är inte vanligt, trots kvitto, att trasiga saker bytes så smärtfritt. Som tidigare har sagt också: trevliga och kunniga, men en väldigt trång butik :)
 

Jimmy Thörne

Avslutat medlemskap
TACK FÖR ERA RÅD!

Idag var jag där, och införskaffade en Canon 20D. Underbart, nu ligger batteriet på laddning. Hemsk väntan alltså...

Fotokungen var mycket trevliga, lät mig länge stå och klämma på kameran tills jag var säker på att det var den jag ville ha framför dynax 7d.
 
ANNONS