Annons

Välja digital systemkamera (var: Hjälp en förvirad man)

Produkter
(logga in för att koppla)

Jiannis

Medlem
Hjälp en förvirad man

Hej alla på Fotosidan.
Jag skulle vilja ha lite hjälp med att välja kamera.
Det står mellan
Canon 20D
Nikon D70
Konica Minolta Dynax 7D
Pentax *ist DS

o alla verkar bra. Men man vet inte vad man ska välja.
Har läst att Canon har flera megapixel. Själv har man redan en hel del Canon prylar från
Eos 3 , G3 så man e hemma med att använda Canon men att ha annan kamera stör mig inte.
G3 e för gammal o begränsad o Eos3 film rulle. SKITBRA kamera.
Men nu e det att hitta en SKITBRA digital kamera.
Hjälp om ni kan men synpynkter om ni har använt o varför.Gärna argument för o emot.
Tex har hört att Konica Minolta e super bra med antishake men har problem med fokuseringen. vet inte hur sant det e.
TACK FÖR ER HJÄLP!!/Jiannis
 

joakim_hansson

Aktiv medlem
Jag tycker du ska spinna vidare på Canon, du är ju van med prylarna och har dessutom en del grejer till systemet som du skriver.
Kameran har ju fått riktigt bra betyg i tester och vad jag sett så presterar den klockrent.
 

dJb

Aktiv medlem
Håller med föregående "talare". Det finns väl ingen anledning att frångå Canon nu när du är "inkörd" på märket och förmodligen har en del objektiv sen tidigare.
Hade jag fått "välja fritt" utifrån de du räknade upp hade valet ändå fallit på 20D.
 

andreasc89

Avslutat medlemskap
Mitt val skulle vara 20D eller Pentaxen. Eftersom du kört med Canon innan så rekommenderar även jag att du fortsätter med det. Det blir dyrt att köpa nya blixtar, objektiv mm.

/A\
 

Jiannis

Medlem
Tack

Tack så mycket för eran inlägg
Jag har oxå hamnat i samma svar
20D kommer vara min nästa kamera
kollade in med fotodakton
de säljer pentax nikon o canon men e en av sveriges strösta nikon säljare med de sa canon o sen pentax
om minolta konica visste de inte så mycket
med en CF framför microdrive
stora fördelar hörde jag med CF
microdriven var billig at köpa men finns andra problem som vi mänskliga inte vet om
 
ANNONS