Annons

Smileysarna vill inte ligga kvar ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik H

Aktiv medlem
Om jag skriver tre meningar i en diskussion och sedan vill lägga in en smiley efter första meningen så hamnar den längst ner iallafall.

Ska det va så :confused:
 

Fredrik H

Aktiv medlem
Ja det förstås, men alltså om du ställer markören på rätt ställe, ex ett par rader upp så hamnar den iallafall längst ner.

Jag vet att det bara är att ta bort texten och kopiera in den på rätt ställe men det borde inte behövas.:)

Det var bara en parantes från min sida, för att fullända denna redan så perfekta sida.:D
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Det går att redigera in dem på rätt plats med klipp/klistra.....men visst är det litet otympligt.
Us
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Rent tekniska skäl - det går inte att veta var markören står i ett HTML-fält. Så det är bara att gilla läget. Enklast är att lära sig koderna för smilies (och att använda dem sparsamt, ibland blir det väl "gulligt" med smilies på varenda rad)
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
clindh skrev:
Rent tekniska skäl - det går inte att veta var markören står i ett HTML-fält. Så det är bara att gilla läget. Enklast är att lära sig koderna för smilies (och att använda dem sparsamt, ibland blir det väl "gulligt" med smilies på varenda rad)
Snälla, ta bort dem helt...
 

Fredrik H

Aktiv medlem
clindh skrev:
Rent tekniska skäl - det går inte att veta var markören står i ett HTML-fält. Så det är bara att gilla läget. Enklast är att lära sig koderna för smilies (och att använda dem sparsamt, ibland blir det väl "gulligt" med smilies på varenda rad)
Nemas problemas .....
 

clindh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jag skulle vilja rensa bort en del ivartfall, att göra 'gubbe med frågetecken' istället för ett hederligt '?' är onödigt. De enkla ironi/skämtindikatorer :) och ;) tycker jag väl dock har ett visst existensberättigande, för att undvika missförstånd.

Men nu skall man ju inte änvända ironi i forumen överhuvudtaget, och det vet ju alla redan om. (Oops...)
 

acke

Avslutat medlemskap
Med facit i hand kan man konstatera att det var ett genidrag att ta bort smilies. Det har givit forumet en mer seriös prägel. Skämtsamheten var på väg att urarta förut, nu ligger den på en mer lagom nivå. Tycker jag.
 

Calle S

Aktiv medlem
Skribent
acke skrev:
Med facit i hand kan man konstatera att det var ett genidrag att ta bort smilies. Det har givit forumet en mer seriös prägel. Skämtsamheten var på väg att urarta förut, nu ligger den på en mer lagom nivå. Tycker jag.
Kunde inte säga det bättre själv.
Då är det bara att ta bort betygen då...
 
ANNONS