Annons

Få paket leverat av UPS?

Produkter
(logga in för att koppla)

viktorssonm

Aktiv medlem
Hej, jag har beställt en blixt från BH Photo, som ska levereas med UPS. Jag bor i Mora, och vad jag vet finns det inga UPS "kontor" i närheten. Jag har inte varit hemma idag och dom har varit här och försökt leverera mitt paket, och det står följande status.

Dec 16, 2004
11:25 A.M.


VASTERAS, SE


THE RECEIVER WAS UNAVAILABLE TO SIGN ON THE 1ST DELIVERY ATTEMPT. A 2ND DELIVERY ATTEMPT WILL BE MADE;PACKAGE WILL BE DELIVERED NEXT BUSINESS DAY-NO SATURDAY GUARANTEE

Grejen är det att det står Västerås, jag kommer inte vara hemma imorgon före klockan 12, om dom då kommer och försöker och inte lyckas, innebär det att jag då måste hämta paktet i Västerås? Tycker det låter helt orimligt?
Vad tycker ni jag ska göra? Finns det något telefonnummer man kan ringa eller något?
 

viktorssonm

Aktiv medlem
Jo, men dom har inte öppet nu. Och imorgon förmiddag lär dom ju komma igen, ska försöka ringa direkt när dom öppnar klockan åtta. Är det någon som vet om man kan få dom att komma efter en viss tid?

Åka och hämta paktet i Västerås låter ju helt sjukt iallfall :p
 

alcedo [E.F.S]

Avslutat medlemskap
Tror det brukar vara svårt att få dem att komma vid en viss tidpunkt. Jag tror att de har en runda som de kör, och då kan det vara svårt att dyka upp på en viss adress vid en viss tidpunkt. Mitt förslag är ringa till dem så tidigt som möjligt imorgon och kolla vad du kan få till den vägen.
 

viktorssonm

Aktiv medlem
Okej, tack för svaren, ska försöka ringa dom imorgon bitti. En sak som är konstig är att jag inte sett någon sådan lapp som dom ska lämna på dörren när dom varit här och försökt. På den skulle det ju stå vilken tid dom kommer imorgon, men det har blåst ganska mycket så den har kanske blåst bort.
 

barret

Aktiv medlem
Vi på FedEx brukar acceptera en fullmakt från mottagaren. Vet inte hur det är med UPS.

Om du skriver en lapp med kollinummer och att du godkänner att man lämnar godset utanför dörren eller hos grannen, så har dom din namnteckning på att det är OK. Annars kan du sätta en lapp på dörren och be dom leverera till grannen eller din jobbadress....

Lycka till!
 

viktorssonm

Aktiv medlem
Tack för iden med lapp på dörren. Sätter en labb där jag ber dom leverera till min mors arbetsplats, plus att jag försöker ringa imorgon bitti.
 
ANNONS