Annons

technikdirekt.de

Produkter
(logga in för att koppla)

Brodden

Aktiv medlem
Hej! jag köpte kamera + lite kringutrustning från
den firman i Maj, inga avgifter tilkom på priset
på deras sida.
Mvh
 

Brodden

Aktiv medlem
Hej! till min Olympus, var det en svensk snabbguide
i pappersformat och den kompletta manualen på engelska på CD, förövrigt samma upplägg som den
föregående kameran av samma märke som jag köpte i
en svensk butik över disk.
Kan bero på kameratillverkaren hur upplägget ser ut.
Mvh
 

hansen2

Aktiv medlem
Väljer du defaultfraktsättet för 20 euro levereras det till dörren med postens företagspaket och du blir inte förvarnad när paketet anländer. Är du inte hemma hamnar paketet på ett Postcenter i din närhet som inte har öppet på helgerna.

När jag beställde från ac-foto.de kom grejorna med UPS och jag blev förvarnad i god tid så jag kunde se till att jag var hemma den dagen.

/Johan
 

Elvez

Aktiv medlem
Jag beställde från Technikdirekt och det var inga problem med varorna eller leveransen. Jag fick tysk manual till min Powershot G5, men jag hittade samtliga manualer på engelska i pdf-format på Canons amerikanska hemsida. En ordentlig känga till svenska Canon som inte har denna service utan tar 400:- för kopior av svenska manualer...
 

hansen2

Aktiv medlem
Elvez skrev:
Jag beställde från Technikdirekt och det var inga problem med varorna eller leveransen. Jag fick tysk manual till min Powershot G5, men jag hittade samtliga manualer på engelska i pdf-format på Canons amerikanska hemsida. En ordentlig känga till svenska Canon som inte har denna service utan tar 400:- för kopior av svenska manualer...
Problemet är nog att de paketerar produkterna konstigt. I manualen ingår PS Elements och en kabel och då blir det förstås värdefullt och kostar pengar. Så var det när jag skulle byta den tyska manualen mot en svensk.

Edit: Ovanstående gäller Canon 10D

Men vi skall vara glada att Canon och Nikon inte gör som Minolta som struntar i att producera tryckta manualer. Minoltamanualerna kommer på cd i pdf-format vilket jag tycker är riktigt dåligt.

/Johan
 
ANNONS