Annons

af-problem sigma

Produkter
(logga in för att koppla)

pepperazzi

Aktiv medlem
Testade för första gången på länge mitt gamla Sigma 28-105mm F3.8-5.6 UC III Asph. IF, som stått oanvänt ett bra tag och upptäckte att autofokusen inte fungerade längre.
Allt af-motorn gör är att låta "zzt-zzt", och sen händer inget mer. Manuell fokus fungerar däremot fortfarande.

Då garantin med största säkerhet har gått ut undrar jag om det är lönt att åtgärda nåt sånt här? Eller är det för dyrt, och lika bra att köpa ett nytt objektiv? Jag har försökt putsa på kontakter och liknande men utan resultat, och kameran fungerar utan problem med övriga objektiv.
 

pepperazzi

Aktiv medlem
visst, handlar om en canon, men det är samma gamla eos 300 som jag köpte tillsammans med sigmaobjektivet för ca 3-4 år sedan.
 

jhk

Aktiv medlem
Jag hade en sigma 50:a inne för uppgradering för ett tag sedan. Då bytte de ett par detaljer (gratis). Autofokusen var bra mycket piggare efter det. Lät bättre också.
Kanske lönt skicka in och höra?
 

pepperazzi

Aktiv medlem
fick domen i veckan... mellan 800-1500 för att laga autofocusen. inte direkt värt då ett nytt objektiv skulle kosta 1300. Kan nog få ett bra mycket bättre objektiv för en liknande slant också.
 
ANNONS