Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur är Ricoh?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nekomy

Avslutat medlemskap
Fick höra från en kompis att Ricoh skulle ha bra fick modeller med bra kvalité, lite shutter lag och som skulle ge bra bildkvalite med 4 megapixels. Har för mig att den skulle heta RR1 eller nått liknande.

Men hur är Ricoh (digitalt) i allmänhet och hur gillar ni som äger en Ricoh denna digitalkamera?

Hittar inte mycket om Ricoh på nätet och undrar om ni kan dra upp för och nackdelar med Ricoh och hälst de mindre modellerna.
 

Ingemansson

Aktiv medlem
Jag köpte en Ricoh Caplio RX och kan bara säga att jag är mycket impad över hur snabb den är, fokuserar även bra i dåligt ljus. Av 96 "fyllebilder" på nyårsafton blev bara 3 oskarpa eller tokexponerade, fantastiskt resultat kommande från en digitalkamera. (Enl. min erfarenhet i alla fall...)

Mängden kromatisk aberration är dock fruktansvärd, men det kanske man kan leva med för 1600 spänn...?

Andreas
 

wimi

Aktiv medlem
Nöjd användare

Jag har haft en Ricoh Caplio R1 en dryg månad och är väldigt nöjd med den. Köpte uppladdningsbara batterier, ett 128 Mb minneskort och det är min första digitalkamera. Inga problem och nöjd med kvaliteten och användarvänligheten. Gav 2700:- för den i en vanlig fotoaffär. Den var svår att få tag på.
 

Nekomy

Avslutat medlemskap
Jag skall köpa en kamera som man kan ha i fickan och Ricoh verkar vara lite bortglömd i jämnförelse med Canon, Nikon, Sony och Minolta. Så Caplio RX verkar vara nått att testa inför sommaren. Den verkar ha lite shuter lag som ryktet sade och det var nog den kameran jag hade hört talas om.
 

Gatufoten

Aktiv medlem
Ricoh Caplio RX finns på Expert för 1595 kr. Alltså, det är inte någon lokal historia utan Experts kampanj. .
 
ANNONS