Annons

Tips om Singapore

Produkter
(logga in för att koppla)

Maxe

Aktiv medlem
Tjena FS!

Jag och min fru kommer att åka till Singapore om ca 3 veckor för vidare flyg till Vietnam. Vi kommer att vara där två nätter.

Önskar lite tips om aktiviteter/sevärdheter under dessa dagar. Givetvis kommer jag besöka några fotoaffärer (vilka dessa är kan man lätt söka fram här på FS) samt göra ett besök på Raffles Hotel för en Singapore sling som det turist-nerd man är.

Men söker lite guldkorn som Ni kan ha besökt eller hört talas om.

Tack på förhand.

// Johan Maxe
 

Lintott

Aktiv medlem
Jag var i Singapore 1988 (en vecka där, 19 dagar på Bali samt en vecka i Bangkok).
Ta en titt upp på Mandarin hotel o ät middag högst upp i den roterande restaurangen. Det tar ca 2 timmar att snurra ett varv men då blir man ju inte yr i mössan...*L*
Hinner ni med så åk ut till den berömda ön där man kan äta lunch med orangutangerna (det missade vi tyvärr, vilket jag är mycket ledsen för).
Förresten alla stora hotell är häftiga att besöka.
Prova hotell Pan Pacific o åk upp i deras hissar som går utanpå husets fasad. Skithäftigt! Där gör de förresten världens godaste Alexander, min favorit drink. De har också en av sydostasiens högsta inneratrium. Hotellet vann pris för världens bästa hotell, om det nu var 1988 är jag osäker på?
Vi köpte ju ju våra kameror där i något stort flervåningselektronik centrum men minns ej vad det hette. Det finns flera.
En fantastiskt ren o vacker stad. Åker gärna dit igen.
Mvh Eva
 
ANNONS