Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Olympus µ mini batteritid

Produkter
(logga in för att koppla)

TommieHBG

Ny medlem
Fick en Olympus µ mini i julklapp, riktigt bra kamera faktiskt.
Men bateritiden känns väldigt dålig... kan bara fota 30 bilder sen e det slut. ska det vara såhär eller har jag fel på mitt batteri?
 

Ollermark1

Aktiv medlem
hejsan,
har samma erfarenhet, dock har batteritiden blivit bättre efter några laddningar även om den fortfarande är usel.
 

jpersson

Aktiv medlem
Det jag är mest besviken på är den sladdriga batteriluckan men den har hållt än så länge. Den är kanske bättre än vad den verkar att vara? I övrigt är den som jag förväntade mig. Nåja... tillbaka till batteritiden. Jag är rätt övertygad om att jag får ut fler betydligt fler än 30 bilder på en batteriladdning; å andra sidan stänger jag ofta av blixten. Samtidigt måste jag erkänna att jag har kompletterat med ett reservbatteri.
 

pul

Aktiv medlem
Är det så uselt batteri som ingår? Kan man komma runt det problemet genom att köpa ett annat sorts batteri?
Jag har nämligen funderat just på att köpa mig en sån framåt sommaren.

Hur är bildkvaliten? och framför allt..snabbheten? DVS fokuserar den fort och går det snabbt att se hur bilden blev så man kan ta en ny?

Har en del barn och husdjur som säkert kommer att fastna på bild och då är det ju kul om de inte hinner gå iväg innan kameran är klar.
 

Ollermark1

Aktiv medlem
Jodå, finns billigare batteri än orginal. Scandinavian photo säljer följande; Pixo Batteri Li-30B för 295:-. Kameran duger helt ok till vardagsplåtande men skall du ut och plåta mera avancerat behöver du en helt annan kamera.
 

pul

Aktiv medlem
ja självklart måste man ha annat om man ska bli avancerad, tänkte nog mest ha den till semesterbilderna, för frugan att ha i handväskan eller till att bära om halsen.

verkar ju ta skapliga bilder iaf tycker jag.

Men just batteriåtgången är ju intressant om man t.ex. går en hel dag på Legoland och tar kort...slutar den funka efter 40bilder är det ju inte nån höjdare, minst det dubbla lär man ju plåta skulle jag tro...

det är klart, utan blixt kommer det ju att vara mest då kanske det räcker längre.
 

jpersson

Aktiv medlem
pul skrev:
Är det så uselt batteri som ingår?
Nej; jag skulle säga att det är väl avvägt för målgruppen :) Ett reservbatteri känns tryggt men jag har inte behövt mitt än. Bildkvalitén är det inget fel på men du kan säkert få bättre teknik för pengarna om det nu skulle vara en prioritet.

...men om du tänker köpa kameran om ett halvår så hade jag väntat in utvecklingen och planerat inköpet när det väl är dags för det.
 
ANNONS