Annons

finns jobb!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Helena

Aktiv medlem
Inte sa svart om du ar bra pa vad du haller pa med och riktar dig till kunder som ar ute efter det du gor...

Valdigt svart om du bara fotograferar smorsoppar i svartvitt :) (valdigt smal genre dvs)
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Tja.....det finns 344 proffsfotografer bara här på fotosidan......men de flesta av dem har inte lyckats åstadkomma en enda bild att lägga in. Så vad skall man tro? Det finns i alla fall en jäkla uppsjö med wannabes........som går och väntar på att en kamera eller en scanner skall ramla ner till dem från himlen?
Us
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Oj! Nu får jag dåligt samvete igen...
Jag SKA lägga upp bilder. Har nu scannat ett antal 67 bilder som bör komma upp så fort VolvoOcenRace är över här i Göteborg...
 

harabergsmannen

Aktiv medlem
tja du, är man duktig på det man gör finns det väl alltid plats för en i branschen. Hur svårt det är att få jobb beror väl på vilken inriktning man tänker sig, som någon nämnde tidigare i forumet. Pressfotograferna, eller bildjournalisterna om man så vill, är dessvärre ett utrotningshotat släkte om tidningsledningarna fortsätter att låta räknenissarna bestämma. Trenden går (tyvärr tyvärr) mot multijournalister som ska skriva,plåta och redigera sina egna artiklar. Se bara på Expressen, en gång ledande inom bildjournalistik i Sverige, som allvarligt funderade på att kicka hela sin stab av duktiga fotografer. Och fler lär följa...
Men har man turen att befinna sig på rätt plats vid rätt tidpunkt och dessutom är bra på att plåta finns ju alltid chansen till jobb...
 

picturethis.se

Aktiv medlem
Jag jobbade som ljudtekinker under inspelningarna av SOS- På Liv & Död 1994-95/TV4.
Fick förfrågan om jag ville jobba på "ett nytt reseprogram" för TV4, då man lade ner SOS vintern ´95.
Jag sade ja. Önskade ersättning. Fick nej.
Serien blev Reslust.
Där sköter oftast fotografen även ljudet. Likadant med nyhetsreportrar inom TV. Oftast får reporten både agera fotograf, ljud OCH reporter.

Nu filmar jag istället! Och tar stillbild!
 

mipert

Aktiv medlem
Hur svårt är det att bli DJ?
Hur svårt är det att bli AD på reklambyrå?
Hur svårt är det att bli webbdesigner?

Egentligen är det idiotiskt att ens försöka men det går med tur och skicklighet.

Sedan är det en omöjlig fråga eftersom ”fotograf” inrymmer så många olika yrkesroller. Jag skulle nog kunna räkna upp ett tjugotal olika fotografyrken utan att behöva tänka för mycket.

Jag kan inte svara på hur jag blev fotograf, jag vet vilka steg jag tog men det var egentligen slumpen som gjorde det, någon kände någon som visste att någon behövde en ny assistent och så vidare.
 
ANNONS