Annons

Blixtfoto med camedia 750 UZ

Produkter
(logga in för att koppla)

SvenneJ

Aktiv medlem
Jag undrar hur det skulle funka att ansluta en extern blixt som ursprungligen används till en canon systemkamera på en olympus 750 uz. Jag ska ge min mamma min 750 och undrar om det skulle fungera.. Tror hennes canon heter 300, kanske 300d, men det är alltså inte den digitala 300d, utan den som är vanlig systemkamera. Dessvärre har jag inte märket på blixten just nu, men det var visst en av finare modell.. Kan ju ta reda på det om infon behövs, men vad tror ni, skulle det funka med den blixten på Olympus camedia 750 UZ?

(edit..
sorry för dubbelpostningen, men när jag skulle ta bort det andra inlägget gick det visst inte efter en kvart... :/)
 

videochild

Aktiv medlem
Hej,

Jag har inte provat din kombination men jag hade en Olympus FL-40 (blixt) och den funkade inte på Canon... vilket gör att jag inte tror det skulle fungera vise versa!

Kolla på klixtfoten, ser den ut och passa, varför inte prova?
 

Leffe75

Aktiv medlem
Omvänd fundering

Jag har själv en C750UZ och har motsatt fundering.
Jag vill nämligen använda en extern blixt jag har liggandes (Philips P536) och undrar om det kommer att fungera.

Jag har noterat att Olympus har en egen variant av blixtsko, 5-polig. Så en standardsko med tillhörande synkuttag passar inte på.
Det finns en kabel (FL-CB02) från Olympus att köpa som passar och fungerar med Olympus egna blixtar.

Min fråga är då: kommer det att fungera att ansluta kameran till min Philipsblixt mha. den kabeln?
 
ANNONS