Annons

Ännu en Pentax istDs review

Produkter
(logga in för att koppla)

Goran

Aktiv medlem
Ingen djuplodande undersökning direkt, men lite testbilder i en jämförelsen med D70 är intressant, skillnaden i FÄRGTONEN i bilderna ser nästan konstig ut...vad jag förstår så är de bilder som är GULARE tagna med D70, ser ut som det är nåt fel med vitbalansen ?? eller vad säger ni?
Kolla på bilderna under rubriken "image quality"...
 

interpix

Aktiv medlem
Ja, den är inte direkt på DP nivå. Sitter inte vid en tillförlitlig skärm just för några närmare studier. Blått e flott...
 

snysop

Aktiv medlem
Stör mig på att de skriver "Den är helt okej. Lätt och smidig utan att bli plastig, men visst har EOS 300D snäppet bättre känsla". Skojar de? 300D känns ju ihålig om man jämför med denna...

/Karin - som fortfarande är nöjd med sin :)
 

skarpedjup

Aktiv medlem
Tycker dom kunde motivera bättre varför 300D och 70D skulle vara så myckte mer självklara köp.
Om det beror på bildkvalité eller objektivutbud etc.
 

snysop

Aktiv medlem
Cyberphoto skrev heller inget om den är liten, men å andra sidan så skall man väl inte se de testerna som avgörande när det gäller någon kamera. :) Jag litar iaf inte på försäljare som skall tipsa om kameror... ingen vet ju om de tipsar om den kameran de har bäst förtjänst på eller inte... ;)
 

Goran

Aktiv medlem
snysop skrev:
Cyberphoto skrev heller inget om den är liten, men å andra sidan så skall man väl inte se de testerna som avgörande när det gäller någon kamera. :) Jag litar iaf inte på försäljare som skall tipsa om kameror... ingen vet ju om de tipsar om den kameran de har bäst förtjänst på eller inte... ;)
även dpreview och steves-digicams, som inte säljer kameror, har ju länkar till försäljare, så kritiskt granskande måste man alltid vara..har t ex aldrig hittat nån review på dpreview.com som säger "NOT recommended"...=)
 

interpix

Aktiv medlem
Goran skrev:
även dpreview och steves-digicams, som inte säljer kameror, har ju länkar till försäljare, så kritiskt granskande måste man alltid vara..har t ex aldrig hittat nån review på dpreview.com som säger "NOT recommended"...=)
Nej kanske inte men "Avarge" finns i alla fall:)

Det är många snöbilder på Cyberfotos tester och då brukar man ju få öka exponeringen en del...

Har ingen DS själv men om den liknar D så har den många fördelar mot D70 och 300D tex lägst brus upp till 800, byggkvalité, sökare, färgåtergivning, minst moarie etc. men förstås även sånt som är sämre. Att dessa fördelar inte skulle räcka till för ett val av Pentax framför andra enl CB verkar lite skumt tycker jag. Vi får väl se vad DP äget till slut. Jag valde iaf min kamera utifrån ovan egenskaper mfl.Och är väldigt nöjd med de natuliga bilderna långt från "Disneymode" och saknar inte ännu snabbare serietagning eller dubbla vikten heller för den delen.
 
ANNONS