Annons

Logotype för WFS

Produkter
(logga in för att koppla)

lottawe

Aktiv medlem
Jag skriver inte detta för att jag är arbetsskygg eller något, utan för att jag tycker det är kul om fler vill vara med och komma med förslag till vår blivande logotype.

Alla som vill kan lägga fram loggaförslag i tråden här, och då gärna i s/v för att vi sedan ska kunna matcha färgen till sidan och så. Inga knalliga färger i förslagen alltså utan färgen får i så fall komma dit senare när vi vet vad som passar..

Kan alla som vill komma med loggaförslag göra det här i tråden innan kommande måndags slut?
Sen kan vi väl köra en röstning med rösttid under hela tisdagen.

Eller vad tycker ni?
Visst har ni väl loggaförslag innan måndag?
 

murdoc

Aktiv medlem
Några enkla förslag i denna sena timme...
Gillar enkelhet och stilrent mer än photoshoppade bilder. Logga med endast text är lätt att få bra i tex. tryck.
Syns kanske lite dåligt men det är ju bara ett prov.
 

Bilagor

Picture

Aktiv medlem
Jättebra idé, Lotta! Jag har också tänkt på att vi skulle behöva någon logga så den här tråden känns helt rätt! Kul om fler kommer med förslag. Själv har jag inget förslag ännu, kanske det kommer...

Tycker också att det är bra om det blir återhållsamt i färgerna och gärna i gråskala. Tommys första förslag tycker jag är riktigt snyggt!

När loggan är bestämd vore det kul om alla som är med i WFS lägger in den på sina profilsidor.
 

lottawe

Aktiv medlem
Jättesnyggt Tommy!
Än så länge skulle min röst hamna på ettan, tvåan eller sexan, fast utan ram. Ramar runt logga brukar kunna störa intrycket en del i visst material.

Ska se om jag hinner komma med någon i kväll jag med..
/Lotta som också gillar "det enkla"
 
Senast ändrad:

Larsdotter

Aktiv medlem
Lite knåp...

Kan som vanligt inte hålla fingrarna borta från Illustrator när det snackas om loggor...har tenta på måndag och borde sitta med näsan i papper om organistation och ledarskap...men men...lite kan man väl få knåpa? Snabba hopkast som jag gärna tar synpunkter på:
 

Bilagor

lottawe

Aktiv medlem
Mycket snyggt Lina!
Jag är som sagt inte överförtjust i ramar runt loggor, men just i din andra accepterar jag den ändå för att filmkanten trillar över och för att det finns såpass mycket luft inuti tror jag.

Tycker det är jättekul att ni laddar upp:)
Fler innan måndag?

(Själv har jag inte slutat jobba för veckan än (kl.23.53 en fredagskväll,) och det är orsaken till att jag inte öppnat typsnittsmappen för wfs skull än. Tycker dock att era är så bra så jag kanske skiter i det också;))
 

kreatören

Aktiv medlem
Hej alla wfs:are!
Den ända ursäkten att jag bryter in med ett förslag (från Stockholm) är att jag vid ett flertal tillfällen besökt Sunne där en kamrat till mig drev en konferensanläggning under några år.

Bernt - Stockholmare med Wermlandskänsla
 

Bilagor

lottawe

Aktiv medlem
Kul kul med fler förslag:)

och Bernt, dina förslag är ju varmt välkomna och jätteproffsiga. Du menar alltså att vi skulle få använda någon av dina till vår hemsida om vi vill?
 

Picture

Aktiv medlem
Jättekul med alla förslag! Jag har ett par favoriter...

Lina - självklart måste man skippa tentaläsningen ibland och göra det som är vikigare och roligare. Hoppas det går (gick) bra på tentan idag!
 

Larsdotter

Aktiv medlem
Tillbaka helskinnad...

...från tentan och dagens obligatoriska tur till sunne:) Det gick ok tror jag...

Hur ska vi komma fram till vilken logga vi ska använda? Rösta? Finns det tid att ta in fler förslag? Alltid kul, dessutom har jag fler idéer:)

Ses och hörs!
 

Picture

Aktiv medlem
Om logga-förslag och nästa gruppmail m m

Jag var i kontakt med Lotta tidigare idag och det känns som om vi kan förlänga tiden för förslag något (Lotta hinner inte jobba med hemsidan under veckan och antagligen inte nästa heller). Därför sätter vi torsdagen den 10 februari som sista dag för inlämning av förslag på logga. Fredagen den 11 februari kör vi omröstning. Lotta föredrar omröstning i tråden och det är inte heller mig emot. Den 11 februari skriver ni alltså in ett förslag som ni anser är bäst. Endast de röster som inkommit under fredagen räknas.

Lotta och jag kommer att gå ut med lite information i ett gruppmail till alla, antagligen i morgon. Där kommer vi att informera lite om logga-tråden och de andra trådarna som har dykt upp under WFS sidor de senaste dagarna. Alla har inte (tror vi i alla fall) bevakning på det här forumet så för att alla ska ha chans att komma med förslag på logga så är det viktigt att det här mailet skickas ut.

Kul att det finns ett sådant intresse för WFS! Jag tycker det här är skitkul! :eek:)
 

Picture

Aktiv medlem
Förresten - Anders har upptäckt att jag har lagt till (WFS) efter mitt efternamn. Kul om ni andra gör detsamma. Bara att gå in och redigera sin profil på så sätt att ni skriver (WFS) efter efternamnet. Ju mer vi syns desto mer finns vi eller vad det heter... :eek:)
 

Picture

Aktiv medlem
Nytt gruppmail utskickat.

Ett gruppmail har nu skickats ut till alla WFS-are. Säg till mig om ni inte får det. Vår mailserver segar så det kan ta några timmar men det ska komma fram till slut.
 

MrZack

Medlem
loga

Hej alla!

Det var en mycket trevlig första träff tyckte jag, ser verkligen framimot detta framöver, hoppas inte jobbet kommer iväg alltför ofta bara.

Skickar även en loga förslag till hemsidan.

/Gustaf
 

Bilagor

ANNONS