Annons

Utbildningar och kurser?

Produkter
(logga in för att koppla)

Krippa

Aktiv medlem
Hej där!

Är det någon som sitter på erfarenheter av kursutbidlningar här i stockholm, tex från Folkuniversitetets utbud eller kulturama?

Dagkurser är uteslutet då jag redan studerar heltid men jag fann Foto Intensiv på FolkU. i traditionel och digital form, någon som känner till ang. innehåll och kvalité?

Jag söker en fast grund att stå på och tänkte att detta kunde vara något på vägen om jag senare vill söka fotoskolan!
...Finns det andra bra kurser?

jag är inte nybörjare och känner väl till scaningsteknik och bildbehandling samt digitalt men saknar ljusättning, historia, bildanalys och allt likn.


Alla tipps och svar är av stort intresse
 

joakim_hansson

Aktiv medlem
Den erfarenhet jag har av folkuniversits kurserna är god - går just nu Fotoskolan och jag tycker att utbildningen håller väldigt hög klass.
En del i gruppen har gått folkuniversitetets GFU och även den verkar vara gedigen, den är dock tyvärr Analog som det verkar med allt vad det innebär.
Har du siktet inställt på fotoskolan så tycker jag helt klart att du ska satsa på att komma in, klockren utbildning med mycket bra lärare och intressanta föreläsare.
 

Krippa

Aktiv medlem
Klockrent, står i valet och kvalet med detta! Intensivkursen är i Digital form, ca 70 h på kvällstid och kostar nästan 8000 pix. Jag sysslar rätt mycket med foto än om jag saknar en hel del elementära saker som mörkrum och ljussättning, historia mm...
Mats Sandén är lärare för detta, som också kör fotoskolan, han ska vara ok har jag hört, hur uppfattar du det?
Ok, tack för allt. Mvh/Kristofer
 
ANNONS