Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Digitalkamera för resa till värmen???

Produkter
(logga in för att koppla)

morfius

Aktiv medlem
I sommar har jag tänkt ge mig av till Indonesien för att luffa runt. Under resan har jag tänkt ta en hel del bilder. Så jag undrar vad för digitalkamera man bör satsa på. Kravet är att den skall ha minst 4Mpix, klara värmen/luftfuktigheten, den bör kunna kompletteras med ett undervattenshus för dykning/snorkling, samt att minneskorten till kameran inte skall vara snuskigt dyra.

Någon som har något tips??

Ps. Jag är inte intresserad av Canons IXUS modeller pga. av bittra erfarenheter från en tidigare resa till Sydostasien. Ds.
 

MickeKarlen

Aktiv medlem
Jag körde med en Canon S50 + Canons UV-hus under en dryg månad i Australien med bra resultat. CompactFlash-kort, och de är ju OK i pris. Kameran är inte den minsta man kan hitta, men jag kände det snarare som en fördel, lite mer robust på något vis.
// micke
 
ANNONS