Annons

Sydafrika/Johannesburg

Produkter
(logga in för att koppla)

inge

Aktiv medlem
Någon som vet om det finns en bra fotobutik i Johannesburg, och om det är lönt att handla kamera och tillbehör i Sydafrika?
 

soetwater

Medlem
Jag har varit i Kapstaden och vad jag kunde se på kamerapriserna där så var det inte särskilt billigt.
Ungefär samma priser som här.
/S
 
Foto-prylar i SA

Hej! Har inte varit i Jo´burg men tillbringade ett halvår i andra delar av SA. Foto-marknaden i SA har inte kommit så långt än. Jag hittade inga direkt feta butiker varken i Durban eller i Kapstaden och det som de hade var det ganska höga priser på. Skulle börja med och kolla in vem som är agent för det du söker och kolla priserna genom dem...

Ha det gott!
Andreas
 

Nefertari

Aktiv medlem
Lämna bladaren hemma!

När jag var i Sydafrika, fick jag ett och samma tips om Johannesburg - Ta inte med dig kameran ut! Själv förlorade jag allt under ett inbrott, så hotellrumet är inte säkert det heller.
 

emtre

Aktiv medlem
Det finns små fotobutiker lite varstans men inga riktigt bra kamerabutiker (vad jag hittat) i Johannesburg. De flesta stora köpcentra (typ sandton, forways) har nån typ av kamerabutik (santon har två eller tre) men ingen som är det där lilla extra som skulle göra det värt att handla där snarare än här.
Vet inte hur det är med hus, men orginaloptik är lika dyr eller dyrare där. Däremot kan man får bra priser på en del sigmaoptik, främst telen (sånt som säljs mycket till besökande turister).
Så mitt tips är nog att handla här.

/Maria
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Min erfarenhet är att allt är svindyrt där när det gäller kamera och tillbehör. Dessutom har de dåligt sortiment.
 
ANNONS