Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vad händer med mitt paket?

Produkter
(logga in för att koppla)

JonasSamuelsson

Aktiv medlem
Förra måndagen beställde jag en Canon EOS 20D och ett par gluggar från technikdirekt.de, i fredags kom det efterlängtade mailet om att paketet är på väg. Glädjen var total. Har använt DPDs site för att följa paketets resa genom Europa hem till mig, men nu börjar jag bli lite orolig.

Så här har paketet rört sig sen i fredags:
02/04/2005 17:30 - Würtzburg (D) - pick-up
02/04/2005 21:58 - Aschaffenburg (D) - consolidation
02/05/2005 02:05 - Unna (D) - hub scan

Nu undrar jag om det är normalt att ett paket inte rör sig på över två dygn (först tänkte jag att dom kanske inte jobbar på helgen men det låter inte troligt) eller kan det vara så att min lilla ögonsten har ramlat av paketvagnen och ligger alldeles ensam och skräpar i en buske någonstans i Tyskland?
 

jkene

Aktiv medlem
Otroligt men sant - ja. Inte nog med det, bankerna har också öppet när vanligt folk är lediga :)

(Fast allt är inte guld och gröna skogar här).
 

sagan

Avslutat medlemskap
Cool..

Vi som jobbar på posterminaler i sverige jobbar visserligen helg oxå, till lördag morgon och från söndag eftermiddag, annars hinner inte posten ut till måndag morgon.

Men någon utdelning är det ju inte.
 

jkene

Aktiv medlem
Just posten är faktisk något som fungerar betydligt bättre här än i Sverige (snabbt, billigt, och utdelning lördagar), fast det där med bankerna har ju ett pris, alla avgifter är hutlöst höga, det finns nästa inga bankomater, och har man inte det interna Dankortet kan man glömma att handla med VISA om man inte har danska pengar.

DPD lär ju också vara pålitiligheten själv, så paketet som trådskaparen väntar på är nog inte lång borta.
 

Kakelgasten

Aktiv medlem
JonasSamuelsson skrev:
Förra måndagen beställde jag en Canon EOS 20D och ett par gluggar från technikdirekt.de, i fredags kom det efterlängtade mailet om att paketet är på väg. Glädjen var total. Har använt DPDs site för att följa paketets resa genom Europa hem till mig, men nu börjar jag bli lite orolig.

Så här har paketet rört sig sen i fredags:
02/04/2005 17:30 - Würtzburg (D) - pick-up
02/04/2005 21:58 - Aschaffenburg (D) - consolidation
02/05/2005 02:05 - Unna (D) - hub scan

Nu undrar jag om det är normalt att ett paket inte rör sig på över två dygn (först tänkte jag att dom kanske inte jobbar på helgen men det låter inte troligt) eller kan det vara så att min lilla ögonsten har ramlat av paketvagnen och ligger alldeles ensam och skräpar i en buske någonstans i Tyskland?
Tjena...har precis varit igenom samma procedur som du...finns en tråd redan som behandlar detta... http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=34189#post384369
Från Unna så går det direkt upp till Malmö(alltså inga fler registreringar på deras sida förrän det är i Sverige)...mest troligt så registreras det i Sverige ikväll skulle jag tro.

//Johan
 
Senast ändrad:

Kjer

Aktiv medlem
Nya leksaker är skoj. Men är du inte lite väl otålig just nu... :)
Tar det en vecka så kan du börja fundera anser jag.
 

Fotograf121

Aktiv medlem
Hade iknande frågor när jag beställde för ett tag sedan. sen efter ett samtal med Teknikdirekt och svenska posen är att du inte kan spåra paketet mellan tyskland o sverige.

sen tar det först två dagar ur tyskland sen två dagar i sverige... Vanligt befarande...
 

JonasSamuelsson

Aktiv medlem
Re: Re: Vad händer med mitt paket?

Kakelgasten skrev:
Tjena...har precis varit igenom samma procedur som du...finns en tråd redan som behandlar detta... http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=34189#post384369
Från Unna så går det direkt upp till Malmö(alltså inga fler registreringar på deras sida förrän det är i Sverige)...mest troligt så registreras det i Sverige ikväll skulle jag tro.

//Johan
Ja jag har sett den tråden och följt den med spänning, kul att du fått din älskling ;).

Fotograf121 skrev:
Hade iknande frågor när jag beställde för ett tag sedan. sen efter ett samtal med Teknikdirekt och svenska posen är att du inte kan spåra paketet mellan tyskland o sverige.

sen tar det först två dagar ur tyskland sen två dagar i sverige... Vanligt befarande...
Skönt att alla säger att jag inte har något att oroa mig för. Man blir väl lite extra paranoid när man väntar på nya leksaker =).
 

The Champ

Aktiv medlem
Posten i sverige är något som inte fungerar och ingen servicekänsla så det tar 2-3 dagar i sverige.från Tyskland till sverige 1 dag....Sedan innom Sverige 2-3 dagar .Jag vet av egen erfarenhet som godsmottagare på ett Lasarettt sedan 20 år.Så ha tålamod och hoppas på att paketet är helt.Mycket säkrare och bättre leverans med t.e.x UPS
 

Kakelgasten

Aktiv medlem
The Champ skrev:
Posten i sverige är något som inte fungerar och ingen servicekänsla så det tar 2-3 dagar i sverige.från Tyskland till sverige 1 dag....Sedan innom Sverige 2-3 dagar .Jag vet av egen erfarenhet som godsmottagare på ett Lasarettt sedan 20 år.Så ha tålamod och hoppas på att paketet är helt.Mycket säkrare och bättre leverans med t.e.x UPS
Tråkigt att du har haft dåliga erfarenheter.

Mitt paket från från Tyskland hade jag inga problem med.

När paketet väl kom in i Sverige 18.57 så var det inga problem...paketet kördes ut till mig ca 10.00 dagen efter...dock var jag inte hemma så poståkeriet lämnade det till postens centralstation för att därefter köras ut till mitt utlämningsställe samma dag...kunde hämta ut det där kl 16.00...(utan avi)

Så posten tycker jag bara bra om...dom har en utmärkt servicekänsla i mina ögon sett.
 

Zebulah

Aktiv medlem
Angående postgången i Sverige har jag blandade erfarenheter. Den normala tiden för ett paket inom Sverige när man bor i Norra Norrland är 4 dagar. Om jag däremot skickar söderut och följer paketet så är det framme dagen efter. När jag beställde grejor till julen från HiFi-klubben tog det två vardagar från Danmark och det under värsta julruschen. Undantaget är Cyberphoto där jag beställer ena dagen och har det hos mig dagen efter och dessutom med sms-avisering så jag slipper åka hem för att kolla om jag fått något avi.
 

Forslund

Aktiv medlem
Jag handlade snowboard en gång.
Jag beställde mitt på tisdagen. På onsdag morgon ringer de och kontrollerar beställningen. På eftermiddagen ser jag ett paket som borde vara en snowboard på ICA. Jag frågar om det är till mig och det är det..

Det här är givetvis inom Sverige, runt 15 mil mellan städerna.

Hur i h-vete gick det till? Kör vissa ut med bud direkt?
 

T-Max 400

Aktiv medlem
JonasSamuelsson skrev:
Förra måndagen beställde jag en Canon EOS 20D och ett par gluggar från technikdirekt.de, i fredags kom det efterlängtade mailet om att paketet är på väg. Glädjen var total. Har använt DPDs site för att följa paketets resa genom Europa hem till mig, men nu börjar jag bli lite orolig.

Så här har paketet rört sig sen i fredags:
02/04/2005 17:30 - Würtzburg (D) - pick-up
02/04/2005 21:58 - Aschaffenburg (D) - consolidation
02/05/2005 02:05 - Unna (D) - hub scan

Nu undrar jag om det är normalt att ett paket inte rör sig på över två dygn (först tänkte jag att dom kanske inte jobbar på helgen men det låter inte troligt) eller kan det vara så att min lilla ögonsten har ramlat av paketvagnen och ligger alldeles ensam och skräpar i en buske någonstans i Tyskland?
Jonas, jag råkade ut för samma sak. Mitt paket verkade sitta fast i Unna, men det var Posten som var sena med att registrera paketet här i Sverige.

När jag väl kunde söka paketet hos Posten hade det passerat Malmö och var redan liggandes o väntade här i Partille.

Så jag tror inte paketet är borta, posten som fikar bara ;-)

Lycka till.
 

sjost

Aktiv medlem
I Tyskland har dom också lördagsutdelning av post. Men min erfarenhet efter att ha bott där i några år är att posten är mindre tillförlitlig än här i Sverige. Brev som inte kommer fram är betydligt vanligare där än här. Eller så säger dom att addressen inte finns eller inte det namnet bor på den adressen osv.. det har varit många turer till posten där jag bodde...
 
ANNONS