Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Canon eos 300d, tacksam för hjälp

Produkter
(logga in för att koppla)

J0nas

Ny medlem
Farsan åker joden runt den 20/2....

DÅ hade han först tänkt köpa en canon eos 300d i usa på min rekommendation....(Kan inget själv men läst mycket och kommit fram till att den skulle passa honom då han vill ha en system digital men är amatör...)
Men nu när jag läst MASSOR om vilka skojare säljarna i usa är så har jag fått honom på andra tankar...
vad jag läst så är http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home/
det ända seriösa stället att köpa på i usa och där skiljer sig inte precis så mycke gämfört med att köpa från tyska http://www.technikdirekt.de/
där kostar Canon EOS 300 D 3,5-5,6/18-55 komplett
699 euro...känns tryggare så han tänker nog beställa där istället..

Är det dumt att beställa från tyskland när han ändå ska till USA? Rädd att han blir lurad i USA, å då vet man ju vem det är som får skulden =(

Hinner han få hem kameran innan han åker...när jag bestälde min ixus från technikdirekt gick de väldigt fort (tror d tog högst 5 dagar) är dom alltid så snabba??

Tillsist undrar jag vilket minneskort han ska köpa, vill ha 500 mb eller 1 gb....men räcker det att köpa vanliga slö scandisk, eller är det värt att lägga lite mer pengar och köpa något snabbare kort till just denna kamera?

vore tacksam för snabba svar då jag vill beställa kameran så fort som möjligt för att hinna få den i tid...

tack på förhand!
Jonas
 

mill

Aktiv medlem
jag hade definitivt köpt kameran i förväg så jag hade hunnit lära mig den och sluppit massa halvtaskiga bilder pga att man är ovan.
 

Joakim A

Aktiv medlem
Köp kameran i Tyskland, då omfattas du av Europagarantin. Det är bara 20D och uppåt som har världsgaranti på Canon tydligen..

Sen som föregående skribent, han hinner lära sig inställningarna.. läsa manual osv.

// Jocke
 

J0nas

Ny medlem
har bestält

den från tyskarna nu...plus 1 gb compact flash...var inne på ett snabbare ultra II, men då kameran har drygt ett år nacken och inte är den snabbaste valde jag det billigare då jag ändå inte tror det gör någon skillnad...

tack för snabba svar!
Jonas
 
ANNONS