Annons

Ska man våga beställa?

Produkter
(logga in för att koppla)

P.R.

Aktiv medlem
För ett företag som uppger sig bedrivit verksamhet sedan 1999 känns det inte speciellt förtroendegivande att domänen registrerades den 15/12 2004 och då dessutom bara för ett år framåt. Företaget anger en adress i Italien men domänen är registrerad från Rumänien. Varningsklockorna ringer öronbedövande!

Domain ID: D8811180-LRMS
Domain Name: ELECTRONICS-SALE.INFO
Created On: 15-Dec-2004 20:06:09 UTC
Last Updated On: 22-Jan-2005 13:27:44 UTC
Expiration Date: 15-Dec-2005 20:06:09 UTC
Sponsoring Registrar: NamesDirect.com, Inc. (R162-LRMS)
Status: ACTIVE
Status: OK
Registrant ID: C8014284-LRMS
Registrant Name: adrian mihai
Registrant Street1: banat
Registrant City: pitesti
Registrant State/Province: arges
Registrant Postal Code: 110413
Registrant Country: RO
Registrant Phone: +40.724046561
Registrant Email: contact@jccwd.com


Lyssna på de kloka orden från Mats här ovan: "Är det för bra för att vara sant brukar det ju tyvärr även vara så."
 

Joakim A

Aktiv medlem
Om dom skickar kameran och jag betalar i efterskott så skiter jag i om det är för bra för att vara sant ;) *haha*

// Jocke
 

Freddaa

Medlem
Joakim A skrev:
Om dom skickar kameran och jag betalar i efterskott så skiter jag i om det är för bra för att vara sant ;) *haha*

// Jocke
Det skrev jag att jag ville göra...fick då detta mailet:

-------------------------
Dear Fredde,
please send us your shipping details and phone/fax# to can start the delivery today.
Look we have agreed to send you the goods and you'll pay us after you receive these m so after the delivery will be done you'll be contacted be ups sender service they have to confirm you the shipping, after that you'll go to a western union office and there you'll start the payment after the payment will be done the western team will give you two papers you'll have a money secure code on these .
This code you'll cover on and you'll scan the papers and attach these to us, after you'll get the good you'll send us the code (money transfer control# _
MTCN#) to can colect the founds and complete our transaction.
We look forward in completing this deal successfully and more in the future.
Sincerely,
Fabiola Angela Carara
Media World
Mail address : media-world@media-world.us
Visit Website: http://www.electronics-sale.info/

---------------------------------------
 

Joakim A

Aktiv medlem
Det måste vara något mysko, de skulle inte gå runt på det där..

Om någon beställer och lyckas få den till det priset och med rätt kamera i så kommer jag beställa direkt..

// Jocke
 

Anders-S

Avslutat medlemskap
Har läst flera inlägg på DPreview.com om en del postorderfirmor i USA som säljer markant billigare kameror än ordinarie listpriset. Kruxet är bara att:

1. Kamerorna är parallell-importerade (grey import), dvs inte nog med att Canon eller Nikon inte ger någon garanti - dessutom vägrar märkesverkstäderna att ha med kamerorna att göra även om du betalar.
Och laddare, manualer, CD-skivor etc som visar vilket land kameran ursprungligen kommer ifrån är bortplockade ur paketet.

Och/eller:
2. För att få det billiga priset så måste du samtidigt beställa minneskort, försäkring, linser etc. Till priser som gör att du kommer upp i belopp motsvarande mera normala priser. I annat fall så brukar kameran i många fall plötsligt bli "restnoterad"

(Tredje varianten är naturligtvis att du kommer att få en tegelsten hemskickad, samma som vad ivärsta fall kan hända ifall man handlar på blocket eller ebay)

Slutsatsen där var att om det är så billigt att du undrar om det är sant, så är det oftast inte det
 

FredrikArvidsson

Avslutat medlemskap
Känns ju lite oseriöst när de inte ens har satt upp sin egen logga i nätbutiken - utan istället har de kvar loggan som ecommerce-systemet bygger på: "Cube-cart" (som för övrigt är en gratis-applikation)
 

Foto-Rickard

Aktiv medlem
Skulle det inte gå att först innan beställning fråga sitt utlämningsställe på Posten om det är okej att kolla i sitt paket innan man betalar?

Sen så OM det nu skulle vara sånna här kameror som tillverkarna inte vill ha nå med att göra, ingen garanti osv så är det ju då bara att hoppas att den fungerar, och det är ju inte så bara.
 
ANNONS