Annons

När kommer : Sigma 18-200 f/3,5-6,3 DC

Produkter
(logga in för att koppla)

thomazl

Aktiv medlem
Är också intresserad av detta men noterade att Tamron Objektiv Af 18-200/3,5-5,6 Di-II XR LD Asp. IF Macro för Canon finns att köpa idag.

Tyvärr så är det objektivet ca: 1000kr dyrare än Sigmat, men är det bättre?
 

Staffan_T

Aktiv medlem
Jag skrev:
nu står det i alla fall på www.cyberphoto.se att objektivet (i Canonversion) väntas in i vecka 12 2005.
Och idag, när vecka 12 börjar närma sig sitt slut, ändrades uppgiften till "Beräknas in i lager: preliminärt vecka 15".

Det verkar dröja ett tag till innan vi får se en direkt jämförelse med Tamronobjektivet...
 

thomazl

Aktiv medlem
Själv chansade jag idag och köpte ett Tamron.

( Har haft ett "billigt" Sigma objektiv förut som jag inte var så nöjd med så tänkte ge Tamron en chans.)

Så med min tur så är nog Sigmat ett bättre val den här gången ;)

Men men nu kan man förmodligen göra sig av med kitgluggen som följde med kameran. ( 18-55 )
 

objernulf

Aktiv medlem
Staffan_T skrev:
Det verkar dröja ett tag till innan vi får se en direkt jämförelse med Tamronobjektivet...
Det behövs inte eftersom det är exakt samma optik. Det är bara små yttre skillnader. En intressant skillnad är att Sigma fokuserar i Canonriktning medan Tamron har Nikonriktning.
 

Jochum Berg

Aktiv medlem
objernulf skrev:
Det behövs inte eftersom det är exakt samma optik. Det är bara små yttre skillnader. En intressant skillnad är att Sigma fokuserar i Canonriktning medan Tamron har Nikonriktning.
– Det här är nåt nytt för mig, menar du att Tamron och Sigma-objektiv görs på samma fabrik?
 

Dood

Aktiv medlem
Var får man tag på denna?

Finns objektivet Sigma Objektiv Af 18-200/3,5-6,3 för Canon att få tag på någonstans idag?

Varken Cyberphoto eller Scandinavian Photo har den inne för tillfället.

Ska till Köpenhamn i helgen och skulle vilja få tag på objektivet innan dess.

Någon som vet?
 

thomazl

Aktiv medlem
En kille jag handlat ifrån i Hongkong hade det i lager nyligen men det tar drygt 2 dagar med Fedex därifrån så är ju inte helt 100 att det hinner komma.

Var en ca: 700kr billigare än Cyber om jag minns rätt.

Du kan ju kolla på http://stores.ebay.co.uk/Kea-Photo vad han har hemma.

T
 

objernulf

Aktiv medlem
Jochum Berg skrev:
– Det här är nåt nytt för mig, menar du att Tamron och Sigma-objektiv görs på samma fabrik?
Det är inte säkert. Mekaniken skiljer en hel del. Tittar på specar och utseende är det med stor sannolikhet identisk optisk konstruktion. Denna kan vara gjord av någon av dem eller mer troligt en tredje part.
 

Dood

Aktiv medlem
Tamron 18-200?

Någon som vet, är det någon större skillnad mellan Sigma's och Tamrons 18-200 objektiv?
Är trött på att vänta på att någon får in Sigma's objektiv och ser att Scandinavian Photo har Tamron's, dock en tusing dyrare.

Skummade igenom någon recension jag såg länkad till på nätet där Sigma's stid som vinnare.
Är det hårfin skillnad? Har Tamron's objektiv något som Sigma's inte har som befogar det högre priset?

Någon som vet?
Tack på förhand!
/A
 

M.O.Y

Aktiv medlem
Jag har råkat testa bägge, Sigman var aningen skarpare och hade mer gedigen konstruktion.
Sigma har metallbajonett och Tamrons är tyvärr av plast.
Enkelt val tycker jag.
 

Dood

Aktiv medlem
Tack för ditt snabba svar!
Enkelt svar för den som vill vänta. Jag är trött på att vänta! ;)

Tänkte passa på att fota en del då jag bilar till Köpenhamn i helgen och behöver ett bättre objektiv än det som följde med min 300 D.

/A
 

Dood

Aktiv medlem
:) Såg att den nu var inne i lager men jag skulle vilja ha objektivet idag då vi åker till Köpenhamn i morgon. Attans...
Aldrig har man flyt.

Någon butik som kan sälja den i Köpenhamn?
Någon som har koll?
 

thejejk

Aktiv medlem
Jag har för mig att jag på dpreview.com såg en länk till en sida med bilder tagna med Tamrons och Sigmas 18-200-objektiv plus Sigmas 18-125. Det gav fördel Sigma om jag inte minns fel....
 
ANNONS