Annons

Vart ska man vända sig om man vill sälja?

Produkter
(logga in för att koppla)

Phoenix_89

Aktiv medlem
Hejsan!

Vart ska man vända sig om man vill sälja sina bilder?

Är i stort behov av pengar eftersom jag vill införskaffa mig en DSLR kamera.
 

ulricahdesign

Aktiv medlem
Ett sätt är ju att registrera sig på Fotosidans egen säljtjänst Picturo. Men då måste du vara guldmedlem samt uppfylla några andra kriterier också.
 

RolandM

Aktiv medlem
Bilder av olyckor gillar alltid lokalpressen.

En idé kan vara att göra några bilder av företelser eller turistmål, som du säljer via turistbyrån eller hotell på orten, som färdiga förstoringar.

Andra vägar är att fotografera på partajer.

Bilder av kändisar i pinsamma
situationer brukar gå att sälja rätt bra till kvällspressen.

Plåta släktmiddagar, släktträffar, tillökningar i släkten, etc. En dag med småkusinerna, går säkert hem hos deras föräldrar.
 

growingart.se

Aktiv medlem
Man kan plåta allt möjligt, häst- och hundtävlingar, etc. Har man en riktigt bra bild, eller t o m bara en bra/hyfsad bild, så kan folk tänka sig att köpa om man lämpligen råkat informerat dem om att man har en sådan bild. Ibland kan det vara svårt att identifiera personen, men jag brukar lägga upp bilder och sedan mailar jag bandet/klubben/organisationen/whateverworks att jag tagit några bilder, om de vill ta en titt så får de gärna surfa in där. Sedan återkommer de om de är intresserade.

Eftersom det troligen är privatpersoner vi talar om så blir det intressant med prisbilden. Exempelvis, hur mycket skulle ni ta för en 20x30 cm bild (utan ram)? Jag tror inte den stora massan av dessa presumptiva kunder har möjlighet till kostnaden för en inramad och signerad bild.
 
ANNONS