Annons

Var digitaliserar man gamla dammiga dia i Göteborg?

Produkter
(logga in för att koppla)

moiran

Medlem
Finns det månntro någon som har lust att lovorda något företag i Göteborgstrakten som pysslar med att scanna in dia? Jag skulle vilja att de tog isär blåste rent bilderna ordentligt innan inscanningen, inte bara digital efterbehandling/dammreducering, då många av bilderna blivit mycket dammiga.

Jag har spanat lite bland olika företag i trakten, det skiljer ju en del i pris och framtoning, så det vore intressant att få veta om någon varit alldeles särdeles nöjd eller missnöjd med något av dem. :)
 

moiran

Medlem
Nä, det handlar inte om så många bilder, troligen någonstans runt 20-30 stycken - har inte satt mig ned och bedömt vilka jag vill ha med ännu - det är naturligtvis lite avhängigt på priset.

De är med största sannolikhet fotade med någon typ/olika typer av Fuji Velvia.
 

Mattias Lundkvist

Aktiv medlem
Hej Mia!
Även om man inte skall ta arbete från fotolabben så har jag ändå en fundering på om du kan tänka dig att göra lite jobb själv?

Jag (och Göran som jag ser också svarat) är medlem i Göteborg Fotografiska Förening. Vi arrangerar "Bildverkstad" ett antal dagar nu under våren.

Om du kommer på en sådan träff så kan du själv med handledning från erfarna medlemmar skanna och retuschera dina bilder. Det skulle bara kosta dig ett medlemskap i klubben.

Hör av dig till mig eller Göran om du är intresserad av att vara med på en träff. Vår hemsida hittar du på http://www.fotografiska.org
/mvh Mattias Lundkvist
 

moiran

Medlem
:) Tackar för inbjudan.

Nu är det i och för sig så att jag har tillgång till en ordinär negativ-/dia-scanner och är hjälpligt duktig på retushering. Men dels skulle det vara trevligt att slippa ifrån jobbet rent tidsmässigt och dels hoppas jag på ett (ännu ;) ) profsigare resultat.

Så jag är med andra ord fortfarande väldigt intressead av att höra om företag erbjuder professionell digitalisering av diabilder.
 
ANNONS