Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inwarehouse vs DHL=NO MONEY

Produkter
(logga in för att koppla)

PrylHolm

Aktiv medlem
Arg som ett bi!

Jag beställde en Canon EOS 300D från Inwarehouse och den kom på posten, dels med Tysk instruktionsbok, vilket jag inte hade kunnat läsa mig till på nätet. Men i alla fall kände jag att 300D var för plastig för min smak och har nu bestämt mig för 20D istället. Därför skickade jag tillbaka den med DHL (ASG/DANSAZ). Och ringde Inwarehouse för att få veta var mina pengar var. Fick veta att DHL lämnat av paketet den 3/3 15.40, men paketet var borta. Jag hade skrivit fel adress. Ingen vet något och DHL har svårt att få fingrarna ur och få fram en kvittens på vem som har signerat paktetet. Allt verkar så dåligt. Jag sitter mittemellan och ligger ute med mina 8000 kronor som jag ska använda för att betala min 20D IMORGON. KUL!!! Har någon annan varit med om detta?? Jag kommer att gå ut i media om jag inte får höra något positivt besked idag.
Jag rekommenderar varken DHL eller Inwarehouse om man inte är HELT säker på att behålla prylarna...

Sprid detta!

//Ulrica - vansinnigt arg.
 

PrylHolm

Aktiv medlem
vad är RMA?

Jag skrev adressen som stod på framsidan av faktura (postförskott)pappret.Och det är tydligen en annan returadress. Det som gör mig frågande är hur man kan skriva på en kvittens (dit den då kom) ta paketet och inte kolla var det egentligen ska. SÅ nu verkar det vara bortblåst.
 

horton

Avslutat medlemskap
PrylHolm skrev:
vad är RMA?

Jag skrev adressen som stod på framsidan av faktura (postförskott)pappret.Och det är tydligen en annan returadress. Det som gör mig frågande är hur man kan skriva på en kvittens (dit den då kom) ta paketet och inte kolla var det egentligen ska. SÅ nu verkar det vara bortblåst.
Om du går in på deras sida under rubriken "retur" http://www.inwarehouse.se/info.aspx?Id=Returhantering står det precis hur du ska göra för att returnera ett paket. Har du inte gått den vägen och erhållit ett returnummer är det knappast inwarehouse's fel att paketet är borta. Och varför skickade du med dhl och inte posten företagspaket?
 

rogert

Aktiv medlem
Knappast Inwarehouse som gjort fel, känns inte som DHL gjort fel heller som körde grejerna till den adress du skrev.
 

PrylHolm

Aktiv medlem
Nu råkar det var så att det är DHLs fel. Och jag har ett grymt bra företagsavtal med DHL och betalar typ "gratis" när jag skickar, vilket jag inte gör med posten.
Jag hade skrivit returnumret jag fick när jag ringde till Inwarehouse, som skulle skrivas på kartongen och hon informerade inte om att det var en speciell adress. Varav jag tog den jag såg på fakturan.

Men tro det eller ej - Inwarehouse ringde precis, och nu har tjejen på Inwarehouse pratat med chefen och de ska betala ut pengarna på mitt konto, just för att DHL inte skött sig speciellt bra och drar ut på tiden. Och I W H själva tar smällen med DHL (om det blir någon). Så det är väl bara att vänta och se. Och le och se glad ut!
Så det var schysst av INWAREHOUSE, en eloge.

//U
 

rogert

Aktiv medlem
:) bra att det löste sig..passa blodtrycket bara, snabba humörsvängningar är riskabla.. hehe
 
ANNONS