Annons

Fujifilm finepix S5500 eller Fujifilm finepix S7000 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Faton

Avslutat medlemskap
Jag tänkte köpa en digitalkamera eftersom är trött på massor av framkallningar som kostar pengar och har inte råd med dem längre.
Jag behöver hjälp i detta fall.
Vilken av de är bättre???
Vilken föredrar ni???

Jag själv har fotat en gång med en S5500 och blev nöjd med bilderna och zoomen var otroligt stor. Men har inte fotat med S7000 och därför behöver lite hjälp/tips.

MVH
/Faton
 

dumbo

Aktiv medlem
S-7000 har rätt mycket brus och jpegbilderna är rätt hårt komprimerade och ser inte så jätteroliga ut. De extra pixlarna kanske kan komma tillhanda om man vill skriva ut stort, annars skulle jag säga att S-5500 har bättre bildkvalitet.

Däremot har ju S-7000 fler rattar och reglage på kameran och är säkert smidigare att handha.
 

JKay

Aktiv medlem
Köpte en S5500 och jag får ge den toppbetyg för den prisklassen som den ligger i.
Är väldigt nöjd med den. Den har lite problem med focus vid hög förstoring men, för mig, känns det som att man kan leva med det. Det är inte särkilt ofta så det gör ingenting.
Har igen erfarenhet av S7000 men skulle gissa att den kostar bara mer pengar.
 

chajo

Aktiv medlem
Jag har just köpt en s5500 som jag är nöjd med, visst den har inte alla inställningar och finesser men bilderna blir fina. (Speciellt blixtbilder inomhus är en fröjd att se jämfört med vår gamla coolpix).

Jag tycker det borde komma en s7500 när som helst. Jag skulle nog antingen köpa en s5500 eller vänta på efterföljaren till s7000.

Jag beställde från pixxass.de, betalade 278 euro för den, det var dryga månaden sen. (Frakt ca 24 euro)
 
ANNONS