Annons

Panasonic DMC-FZ20 program

Produkter
(logga in för att koppla)

lapg

Aktiv medlem
Har precis köpt en Panasonic Lumix DMC-FZ20 från Pixmania. Det är bara en sak jag undrar om någon kan förklara för mig.

Det finns ju SCN1 och SCN2 att välja mellan i färdiga program. Jag kan bara inte överhuvudtaget förstå vad skillnaden är mellan dessa. Har tittat i en engelsk manual men blir inte klokare av det. Köpte den från Pixmania så då fick man ju inte en svensk manual med heller :)

Så är det någon som kan bringa klarhet i detta så hade jag varit tacksam.

/ Lena
 

lapg

Aktiv medlem
Ok....

......jag må vara ovetande. Men har funderat lite. Kan det vara så att detta är 2 olike modes för att snabbt skifta mellan 2 olika sorters bilder man brukar ta???? Eller??

/ Lena
 

interpix

Aktiv medlem
Låter inte alls orimligt. Två förinställningar att snabbt växla mellan. Hade en FZ1 tidigare med den hade inte den här finessen, dock har jag det på min pentax...
 

PMD

Aktiv medlem
Re: Ok....

lapg skrev:
......jag må vara ovetande. Men har funderat lite. Kan det vara så att detta är 2 olike modes för att snabbt skifta mellan 2 olika sorters bilder man brukar ta???? Eller??

/ Lena
Ja, jag tror det. Jag citerar från denna sida:
http://www.dpreview.com/reviews/panasonicfz20/page3.asp

There are two 'SCN' positions on the mode dial, which can be configured to your needs. The default behavior is to display the scene mode menu when you turn the dial to either position (so you can choose the scene mode you want). Alternatively, you can set each position on the dial to your most commonly used scene modes.

PD
 
ANNONS