Annons

Himmlen

Produkter
(logga in för att koppla)

The_Smurf

Aktiv medlem
Hehe, Ja den varianten har jag oxo provat.. Men hellst vill jag kunna göra det utan att beskära bort det..

/Daniel
 

Estethia

Aktiv medlem
föst skulle jag måla dit lite träd, sen måla dit lite himmel och sen lite moln med molnpenslar.
fram med de konstnärliga talangerna alltså.
eller så tar du två exponeringar i framtiden så du har nån bild att hämta himmel ifrån.
 

mohei

Aktiv medlem
Först omgjort till sv/v och sedan lite beskärning. :)
Kanske drog jag lite för mycket i nivåerna. :)
Jag efterbelyste träd och berg i det ljusa hörnet.
Slarvigt kan jag tillägga. Det blir inte bra men lite bättre tycker jag. Himlen är fortfarande ljus och drar blicken till sig. Målar man den lite gråare kanske det blir bättre.
 

Bilagor

AnnaNilsson

Medlem
Jag har ökat kontrasterna och gjort berget mörkare i kanten för att skapa en tydligare gräns mellan himmel och berg. Sedan har jag dragit ner på de blåa sticken och även gjort hela bilden aningen mörkare men sedan lagt på lite ljus i området kring klättraren och han som håller.Även beskurit bilden litegrann.
Med lite mer jobb kan det bli helt en okej bild!
 

Bilagor

The_Smurf

Aktiv medlem
Tack för alla era förslag, får försöka ta en bild i bättre vinkel i år.. För så fort all det där vita kalla vattnet har försvunit så kommer undertäcknad att vara där :)
 

Estethia

Aktiv medlem
jag har en drös olika molnpenslar till ps.
dom använder jag flitigt istället för att göra två exponeringar för att få till en himmel, som jag tycker är bökigt när man inte använder stativ.

en helt egenhändigt målad himmel kan se ut så här:
 

Bilagor

The_Smurf

Aktiv medlem
Molnpenslar ? *totalt förvirrad*
Jag fatta moln och penslar.. men molnpenslar..
Nja.. Där tog det stopp.. :/
 
ANNONS