Annons

Hur funkar det med posten nu över påsk?

Produkter
(logga in för att koppla)

sjohan

Aktiv medlem
Hej,
Jag har beställt ett nytt objektiv från cyberphoto som jag hade hoppats på att ha hemma innan påsk. Men det börjar kännas tveksamt. Objektivet packades enligt cyberphoto igår. Och det kom till postcentralen i umeå 17:44 igår enligt den sidan där man kan följa sitt paket. Men sen har det inte hänt något. Det kan väl inte gärna ta mer än 1 dygn från umeå till nästa ställe där dom uppdaterar paketets status?
Kommer paket fram även torsdag fredag?

*Hoppas*
/Johan
 

humbug

Aktiv medlem
Torsdag kommer det nog paket. Iaf kommer det till ditt utlämningsställe och du kan hämta ut paketet med hjälp av kollinumret. Fredag är röd dag, så har det inte dykt upp på torsdag är det tisdag som är nästa chans.

/J
 

sjohan

Aktiv medlem
Jag kryssade i sms avi alternativet så jag slipper ju iaf den extra dagen för att vänta på avi'n. Skulle ju vart riktigt surt att veta att paketet finns på macken men att man inte fick hämta det. Men jag hoppas. Men på torsdag går alltså posten ut iaf? Det är ju skärtorsdag men den kanske inte räknas?
 

Darren

Aktiv medlem
sjohan skrev:
Det kan väl inte gärna ta mer än 1 dygn från umeå till nästa ställe där dom uppdaterar paketets status?
Jag har, flera gånger, varit med om att posten inte uppdaterat status på hemsidan innan paketet kom fram till utlämningsstället.

Skärtorsdag är ingen helgdag i sin rätta bemärkelse så posten borde delas ut då.
 

RolandM

Aktiv medlem
Skriv upp inlämningsnumret (kolliid) och ta med dig den till dit utlämningsställe när paketet har kommit dit. Ingen mening att vänta en extra dag på att avin ska komma fram. Ibland kommer avin två dagar senare...
 

sjohan

Aktiv medlem
Kolliidt verkar inte framgå av cyberphotos hemsida. Dom har ju en egen sida där man kan följa paketet. Så man har ju inte fått kolliidt så att man kan följa den på postens hemsida.
 

RolandM

Aktiv medlem
sjohan skrev:
Kolliidt verkar inte framgå av cyberphotos hemsida. Dom har ju en egen sida där man kan följa paketet. Så man har ju inte fått kolliidt så att man kan följa den på postens hemsida.
Jodå, idet står med i länken de skickar ut med e-post. Kan se ut så här: 812385754237SE
 

sjohan

Aktiv medlem
Jo det va det jag trodde också. Men där står bara ordernr. Och det är bara 6 siffror. Och det funkar inte på postens hemsida. Men jag ska leta lite till. Det måste ju gå att luska ut vad det är för nummer på paketet.
 

sjohan

Aktiv medlem
Nu hittade jag ett refnr som jag kunde använda mig av på postens hemsida.. Också det 6 siffror men då hittade den mitt paket iaf. Och där stog ett kollinr. Och det stämmer infon där stämmer med den på cyberphotos hemsida men är mer detaljerad.

Men där står också leverans tidigast 23e. Så jag hoppas på det! ;) Tack för hjälpen!
 
ANNONS