Annons

Tallin!! butiker m.m.??

Produkter
(logga in för att koppla)

per_silja

Aktiv medlem
tjena tjena.....hoppas detta är rätt forum.

Det ligger till så att jag ska till Tallin på studentkryssning :)....jag har nyligen fått upp ett intresse för lomografi m.m. Så jag tänkte att om man ändå ska dit så kanske det vore lönt å leta runt lite efter holga kameror och liknande....det borde ju finnas där och dessutom inte kosta så extremt mycket (?)

Jag skulle även vilja börja fota med polaroidkameror, men filmen är ju extremt dyr...tänkte även där att det borde finnas billig sådan film i Tallin.

Är jag helt fel ute?...Om någon varit där och känner till lite billiga fotoställen så skulle jag bli jätte tacksam!! Ska förstås själv leta så mycket det går, men jag tror inte vi har så mycket tid innan båten vänder så det vore ju bra att känna till några ställen i förväg.

Jag åker nu på onsdag så det e brottom med info :)

/S
 

Highweiss

Aktiv medlem
per_silja skrev:
tjena tjena.....hoppas detta är rätt forum.

Det ligger till så att jag ska till Tallin på studentkryssning :)....jag har nyligen fått upp ett intresse för lomografi m.m. Så jag tänkte att om man ändå ska dit så kanske det vore lönt å leta runt lite efter holga kameror och liknande....det borde ju finnas där och dessutom inte kosta så extremt mycket (?)

Jag skulle även vilja börja fota med polaroidkameror, men filmen är ju extremt dyr...tänkte även där att det borde finnas billig sådan film i Tallin.

Är jag helt fel ute?...Om någon varit där och känner till lite billiga fotoställen så skulle jag bli jätte tacksam!! Ska förstås själv leta så mycket det går, men jag tror inte vi har så mycket tid innan båten vänder så det vore ju bra att känna till några ställen i förväg.

Jag åker nu på onsdag så det e brottom med info :)

/S
Bor i Helsingfors och har varit i Tallinn otaliga gånger. Men... det verkar inte finnas några speciellt bra fotobutiker. Och priserna är som i Finland eller Sverige. Kan förstås ha missat något, men ingen av mina fotobekanta (varken proffs eller amatörer) har någonsin nämnt Tallinn som ett ställe att köpa utrustning i.

Det är 15 år sen självständigheten. Estland är ett EU-land. Ekonomin är på fötter. Det är inte billigt mera! Minns när man ännu kunde klippa håret för 2 kronor. Men det var då det...

/Andreas
 

oskarhill

Aktiv medlem
Spenderade en tid i Tallin i somras och kikade under denna tid efter en kamera. Hittade dock ingenting av värde, de jag hittade låg i samma prisklass som i sverige.
Men något jag kan rekommendera är en gammal seconhandmarknad som ligger vid järnvägsstationen. Stationen kigger bara några hundra meter från hamnen så dit borde du kunna ta dig relativt fort.
 

per_silja

Aktiv medlem
tack Oskar...ska kolla upp det

satan också, jag som trodde jag skulle kunna göra några finfina klipp......vart ska man åka om man vill ha tag på billiga lomo kameror, billig polaroidfilm, billig digital systemkamera m.m.?.....
Vart är allt billigt helt enkelt???

Ska till Frankrike och Holland i sommar, kan det möjligtvis vara billigare där?
 

oskarhill

Aktiv medlem
Hej!
Har varit en del även i både Holland och Frankrike och jag är tveksam om kameror är billigare där än i sverige. I alla fall inte vad jag kommer ihåg.
På marknaden i Tallin (som jag nämnde i detta forum tidigare) finns det många begagnade ryska kameror. Du kanske skulle kunna göra något fynd där.
 
ANNONS