Annons

Behöver hjälp med denna bild

Produkter
(logga in för att koppla)

aiWa

Avslutat medlemskap
Bilden är egentligen tagen mitt på dan. Men jag hade tänkt mig slottet så som det ser ut på natten fast med den mörkblåa bakgrunden. Kan man inte fixa i ljuseffekterna i cs så att det ser ut som att del lyser ett par spotlights under.

//Carl-Philip Karlsson
 

aiWa

Avslutat medlemskap
Ska flytta stjärnan till höger. Har aldrig gjort något sånt här tidigare. Blev tokglad när jag kunde ändra i ljuset. Är en riktig amatör i ps.

//Carl-Philip Karlsson
 

aiWa

Avslutat medlemskap
Jag tyckte att det blev jätte bra. Precis som jag ville ha slottet belyst. Är det i ljuseffekterna du har varit inne i eller.

//Carl-Philip Karlsson
 

LGS

Aktiv medlem
aiWa skrev:
Jag tyckte att det blev jätte bra. Precis som jag ville ha slottet belyst. Är det i ljuseffekterna du har varit inne i eller.

//Carl-Philip Karlsson

Så här gjorde jag:

Först "fångade" jag slottet med lasson (för att inte natthimlen skulle bli ljusare). Sen gick jag in på Filter -> Återgivning -> Ljuseffekter. Där la jag in tre ljuskällor med högsta intensitet (ljustyp: strålkastare) från mitten av bilden framför slottet (dra in "lampan" på bilden så blir det ytterligare en ljuskälla). Därefter var det bara att öka kontrasten en smula. Klart.

Lycka till.
 
ANNONS