Annons

Skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerklaren

Aktiv medlem
Hej,

Vilken skrivare i 5000:- klassen är bäst för utskrifter i vanligt A4-format?
Kanske bör man lägga ut mer pengar för att få en riktigt bra utskrift?

Ja, alla förslag och idéer är välkomna.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Canon S900 (4800:) eller Epson Stylus 950 (5500:) är väl två av de bästa A4 skrivarna nu.

Epsonen har något högre upplösning.
Canonen är storebror till S800 som blev vald till Världens bästa fotoskrivare av EISA och TIPA 2001
 

steinick

Aktiv medlem
Idag får du inte bättre utskrifter för mer pengar. Du kan få större utskrifter, däremot (A3+). Ett tillägg till Jeppes svar: Epson-skrivaren leverers med en tillsats för att skriva ut på CD-ROM!
 

Jerklaren

Aktiv medlem
Tackar, tackar.

Jag förmodar 1290 ligger efter lite i kvalitét gentemot stylus 950. Är det stor skillnad?

A3 format är kul att kunna skriva ut men ingenting man gör varje dag så jag prioriterar en bra A4-skrivare (såvida skillnaden inte är minimal, A3-skrivaren är ju billigare!)
 

O.Olsson

Aktiv medlem
Vad jag vet så ligger inte 1290 efter 950 i bild kvalitet men det kanske någon annan testat. Man använder en annans sorts färger tror jag.
Jag gick från 870 till 1290 och kan inte säga att jag märkt någon kvalitet skillnad. Skillnaden mellan dessa modeller förutom A4 -A3 skulle vara att du kan skriva ut i 2440 dpi - jag använder inte denna möjlighet då jag inte kan så någon skillnade mot 1220 dpi - har i och för sig inte kollat med lupp utan bara på normalt betraktar avstånd.
Du skulle kanske ta dig en titt på HP också - håller på och testar en CP1700 och kan säga så här mycket - bilderna är i samma klass som epsonen men blir grönare och mustigare i färgerna - detta går säkert att lösa med profiler mm.
HP'n känns mer gedigen och väl byggd, bilderna är torra när de kommer ut (skönt då jag hänger 1290's och är orolig att någon skall komma åt dem), den skriver ut snabbare, låter ungefär lika mycket som 1290 skall enligt hp behöva mycket mindre färg en epsons då de använder annan typ av lösning för att skapa färger.

Lycka till med val av skrivare.

//O.Olsson
 
ANNONS