Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Utsätllningar i New York

Produkter
(logga in för att koppla)

anderskling

Ny medlem
Hej,
jag ska åka till New York nästa vecka och vill passa på att kolla in några bra fotoutställningar. Nån som har nåt bra tips på utställningar, gallerier, museum eller liknande som jag inte ska missa?

/Anders
 

Autowinder

Aktiv medlem
Jag kom därifrån i tisdags så jag har väl lite färsk information.

International Center of Photography
1133 Avenue of the Americas (43 Street)
www.icp.org
Bilder av bla Ansel Adams, Henri Cartier Bresson.

Jag var inte där själv men däremot på
Metropolitan Museum of Art som har en del fotografier samt en av världens bästa konstsamlingar (Picasso, Van Gogh, Rembrant mm). Man får fotografera i de flesta salar om man inte använder blixt. Ta med ett ljusstarkt objektiv. Ligger i Central Park.

Museum of the City of New York har exempel på tidig fotografi.

Glöm inte att köpa reseguiden: NEW YORK (1KL Första klassens reseguider) från Streiffert förlag ISBN 91-7886-357-0. Den är suverän och ger guidning gata för gata till alla sevärdheter och objekt att rikta linsen emot. Finns i bokhandeln.

Den bästa utställningen är kanske ändå utrustningen man kan beskåda på B&H Photo. Om du kör analogt så får man ett Fuji Zoompack innehållande 2st Fuji Superia 400 36 och en Superia (Press) 800 36 för drygt 4 dollar.
 
ANNONS