Annons

1/2 Priset på alla Förstoringar!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)

Mikael Westerberg 10D

Avslutat medlemskap
Hej!

Vill bara meddela att Önskefoto har 1/2-priset på alla förstoringar tom 18 april.

Exempel


20*30cm............12:-/st

50*70cm............49,50/st


Har inte provat förstoringar från Önskefoto förrut, men nu är det ju läge!

Surfa in på: www.onskefoto/whalv4

/ Micke
 

h_pia

Aktiv medlem
Kanon, Då kan man ju passa på att få lite förstorat och byta ut på väggarna här hemma ! Tack för tipset ! / mvh pia
 

mounte

Aktiv medlem
kanon!
Då kan man pröva hur kvaliteten är utan att bli urfatig på köpet =D
Har nu beställt 4 förstoringar ... upp till 50x75 cm ... hoppas det blir bra ...
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Varje gång någon säger ordet önskefoto blir jag förbannad.

Företaget jobbar i en gråzon när det gäller upphovsrätt. De uppmanar folk att beställa förstoringar och bilder genom dom istället för hos fotografen.

Hur kul är det att höra "-Bilderna du tog blev inte bra. Vi förstorade dom hos önskefoto och det blev dålig kvalitet."
 

OldSchool

Aktiv medlem
PerFogelberg skrev:
Varje gång någon säger ordet önskefoto blir jag förbannad.

Företaget jobbar i en gråzon när det gäller upphovsrätt. De uppmanar folk att beställa förstoringar och bilder genom dom istället för hos fotografen.

Hur kul är det att höra "-Bilderna du tog blev inte bra. Vi förstorade dom hos önskefoto och det blev dålig kvalitet."
Vadå? dom printar tex en porträttfotografs bilder som kunden fått på cd eller själv scannat??? isåfall bör man nog inte stödja dom.
 

Estethia

Aktiv medlem
nu är jag sån att jag sällan orkar bry mig, jag skulle få högt blodtryck då.
men jag ser ofta hur illa folk tycker om fotografernas priser och berättar glatt att de medvetet avstår från fler kopior för att göra kopior själva hos önskefoto, samt uppmanar på communitys att andra oxå gör det.
dessutom brukar önskefotos personal vara ute och aktivt uppmana folk till att göra så.

kul... eller inte.
 

Darren

Aktiv medlem
OldSchool skrev:
Vadå? dom printar tex en porträttfotografs bilder som kunden fått på cd eller själv scannat??? isåfall bör man nog inte stödja dom.
Det är inte deras fel att kunden inte förstått (eller skiter i) vad han får och inte får göra med kort som han fått av fotografen.

Själv har jag gjort förstoringar hos de (från eget negativ/digitalbild) och är nöjd med resultatet.
 

Jeppe

Aktiv medlem
Man lämnar in en papperskopia till dem, så fixar de fram en eller flera kopior..

Jag har faktiskt gjort detta på dagisbilder från den tiden då jag gick på dagis. Lite svårt att spåra upphovsmannen/företaget i det fallet. Kvalitén imponerade inte. Men från en digital fil är det svårt att misslyckas.

Håller med Per här helt och hållet.. Lite tråkigt när man jobbar som porträttfotograf och få sådana frågor som Per nämner.
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Och hur ska man tolka detta?!
Känns icke som att jag kommer beställa bilder där.

Licens
I syfte att visa bilder för utvalda personer och för att fullgöra Medlemmens eller en annan medlems beställning av kopior, ger Medlemmen Önskefoto en icke-exklusiv, royaltyfri licens att använda, ladda upp, ladda ner, kopiera, skriva ut, reproducera, förändra, publicera, skicka och distribuera material som finns i en medlems album. Önskefoto kommer inte att använda en medlems bilder för marknadsföring, eller för något annat syfte, utan att i förväg inhämta Medlemmens tillåtelse.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Är den här annonskampanjen önskefotos sista panikartade andetag innan den nya upphovsrättslagen? Jag hoppas verkligen det.
 

OldSchool

Aktiv medlem
Oken nej det där låter ju inte speciellt bra, men Som Jesper gjorde, att lämna in gamla bilder, om man tex skulle lämna in bilder som är 20 år eller äldre och man inte kan spåra fotografen, är det forfarande oetiskt?

Själv skulle jag bli skitsur om jag var fotograf och någon printar ut bilderna jag tagit på detta ställe, fast om jag tagit bilderna som i mitt exempel, för väldigt längesedan och kunden inte fått tag på mej, då skulle de inte kännas lika surt.

eller? det handlar ju inte bara om förlorad inkomst, önskefoto kan ju fucka up kvaliten rejält och förstöra ryktet för en fotograf.
 

Darren

Aktiv medlem
Ser nu att de på hemsidan öppet uppmanar att göra förstoringar från ateljéfoton. Det är ju en annan sak det...
 

Jeppe

Aktiv medlem
Ja, lite oetikst kanske mitt tilltag var, men jag tvivlar starkt på att det öht. går att spåra upp negativen. Men det kunde vara kul att pröva, för att se om det går.
 

PerFogelberg

Aktiv medlem
Jag brukar få telefonsamtal av kunder som var och fotograferade sig i min studio långt innan jag tog över den (1994). Med glädje vidarebefordrar jag denne fotografs telefonnummer.
 

Maron

Aktiv medlem
Stöd för allt i världen inte ett företag som önskefoto!
Betala hellre en liten extra slant och få en bra kopia av någon som respekterar upphovsrätten.
/Martin
 

MWPhoto

Aktiv medlem
Maron skrev:
Stöd för allt i världen inte ett företag som önskefoto!
Betala hellre en liten extra slant och få en bra kopia av någon som respekterar upphovsrätten.
/Martin
Verkar som sagt att de får göra lite vad de vill med min bild! Sorgligt!
 

mounte

Aktiv medlem
tråkigt att man inte visste detta innan man beställde, det är första och sista gången jag använder dem ... förhoppningsvis...

Sedan är det alltid kul att komma till sin lokala handlare med ett gäng foton som man vill förstora eller göra kopior på och sedan få höra vad personalen tyckte, oftast får man med sig en massa glada ord tillbaka, och det är kanske där dom extra kronorna på framkallningskostnaden hamnar ;-)

Jag kommer iaf återkomma här i tråden hur utskrifterna blev...
 
ANNONS