Annons

Fota på Gotland?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Niklas Arnfelt

Aktiv medlem
Ska åka till Gotland i dagarna och jag undrar om någon har några tips på var det kan vara värt att åka för att plåta några schysta vyer?

/Niklas
 

Tommy Lindholm

Aktiv medlem
Det finns mycket att fotografera på Gotland. Fårö, gränderna i Visby, ringmuren m.m. Har varit där två gånger tidigare och skall dit igen i början augusti.
 

Jesper K

Aktiv medlem
Oj.oj det finns hur mycket som helst...Ihre, Bläse, Svarthälla, Sigsarve, Lickershamn, Fårö, Sudret m.m m.m Jag vill också dit!!! Jesper
 

Sonnaren

Aktiv medlem
Kanske litet glesare med motiv mittuppe på ön - kanske. Annars hur mycket som helst. Om du funderar ut hur mycket film du skall ta med så fördubbla det så har du hälften av vad du egentligen behöver - om du snålar litet....;-))
Us
 

SiPaMoId

Aktiv medlem
Det beror lite på vad man vill fota men Helgumannen på nordvästra Fårö är ju fint men har tyvärr blivit lite av en turistfälla sedan man ändrat så att Fårö ej längre är militärtskyddsområde.Hallshuk nära Kappelshamn är fint.En klippa som sträcker sig ur havet.
Annars har du Eksta som är en mysig liten by på Sudret (Sö. Gotland).
Östergarn är fint med Herrviks fiskeläger och hamnen i Katthammarsvik.Östergarn är min favorit har bott där 5 somrar i rad.Sysne på Östergarn.Det är bara att fara runt i lugn takt och ha kameran redo.Det fullkomligt vimlar av fina gårdar och kyrkor.
Dalby förresten, med sin gamla järnväg är värt ett besök.
Och du! missa INTE Norsta aurar på norra Fårö nord-väst om Fårö fyr, vackraste stället på jorden! Besök gärna detta en fin kväll.

mvh
Patrik
 
Senast ändrad:

reecoy

Aktiv medlem
hmmm....

Naturfotot i all ära, men efter att sett på dina bilder skulle jag nog rekommendera After Beachen på Havsbadet som kan inspirera till fotografering, likaså stranden vid Snäck som just nu har ZTV på besök med artistuppträdande varje dag.

Tofta är en annan klassiker med massor av folk som vill visa upp sig och nog inte säger nej till en snabb posering, här föreligger dock stark varning för att åka på en "fulgubbe-stämpel".

Annars kryllar det av folk överallt i stan, bara att gå ut med kameran i högsta hugg, eller varför inte sätta sig på en uteservering??

Lycka till!!
 

Niklas Arnfelt

Aktiv medlem
Tack för tipsen! :)

Har packat ner ett 40-tal rullar i ryggsäcken. Borde nog räcka för dom 4 dagar som jag ska vara där. Ska ju trots allt inte bara fota... ;)

/Niklas
 

NiklasK

Aktiv medlem
Kom hem därifrån i förrgår. Skulle va där i fem dar men var borta i fyra veckor, så passa dig;-)! Åk ut på landsbygden (finns det något annat..)med kameran.. Iaf jag gillar inte 2000 turister på mina grändbilder. sno åt dig en turistkarta där många sevärdheter är med.. Gotland vimlar av fina gårdar, kvarnar och fyrar...
 
ANNONS